Wanneer {hoeveel weken}vertel je je kindje dat hij/zij een broertje krijgt?

Hallo

ik ben aan komende vrijdag 11 weken zwanger, ik heb een dochterje van bijna 2,5 jaar wanneer zouden jullie het vertellen.
Ik weet zeker dat ze het helemaal geweldig zou vinden.Maar voor onze dochter hebben we een miskraam gehad,vindt het toch wel beetje eng om haar dan helemaal enthousiast te maken.


groetjes 19 1
 
met 12 weken
als je dan een goed echo hebt gehad
dan zou ik het zeggen
met 12 weken heb je de ergste weken gehad en dus kan je het na mijn idee vertellen
ik heb dat ook gedaan
en wij hebben een dochter van 3 jaar
en ik ben nu 14 weken
en aangezien er na 12 weken nog weinig fout kan gaan want ja zoals ik heb gehoord kan het zelfs nog tot de 20ste week fout kan gaan dus ja dan kan je ook tot dan wachten hoor
 
Tja, als je moet wachten met vertellen tot er geen risico meer is moet je wachten tot de geboorte. heb het al van dichtbij meegemaakt dat het met 7 maanden ook nog fout gaat.
maar ik heb het altijd heel snel verteld dat mamma een baby in haar buik had. helaas is het ook 2x misgegaan en moest ik dat ook vertellen. Volg je gevoel, ik kon het in ieder geval niet voor me houden
 
Ik heb 2 jongens die wat ouder zijn..bijna 4 en 6.5 jaar oud en die zijn meegeweest naar de 1e controle bij 9 weken...helaas wist toen gelijk de buurt het aangezien de buurman buitenliep en mijn oudste zeer trots het grote nieuws vertelde :)
Ondertussen alweer 25 weken zw van een dochter dus alles gaat prima
 
Mijn zoontje van 3 wist het met 7 weken al.
Hij vroeg het uit zich zelf (heb je een baby in je buik mam).
En ik heb het alleen maar bevestigd.
Ik had ook al een buikje dus kon er niet omheen.
Maar volg je gevoel.
 
mijn dochter van 5 wist het eerder dan mn vriend, ze was erbij toen ik de test deed. ze was dus ook echt de eerste die het wist en dat koppie vergeet ik nooit meer!
ik vind dat ze best mag weten hoe de natuur werkt, ook als het verkeerd zou gaan, dat hoort bij het leven.

de rest van de familie wist het ook vrij snel. ten eerste omdat ik het niet voor me kan houden en omdat het mij fijn lijkt als het mis gaat dat er mensen zijn die weten wat er met je aan de hand is. verder lag ik met week 10 in het ziekenhuis ivm placenta previa totalis en een beste bloeding dus was ik er ook niet onderuit gekomen.
 
Terug
Bovenaan