Wanneer {hoeveel weken}vertel je je kindje dat hij/zij een broertje krijgt?

Wij hebben 3 jaar gedokterd om zwanger te worden, en onze dochter is vaak meegeweest, dus zij wist het meteen maar kon haar mond goed houden, we hebben al veel echos gehad ik ben nu bijna 11weken zwanger. En onze dochter is ruim 4.
 
mijn dochter was 9 maand oud toen ik zwanger werd. heb het haar meteen gezegd toen ik het wist, niet dat het zin heeft want ze begrijpt het toch niet, maar kan natuurlijk ook haar mond niet voorbij praten.
 
Ik denk dat je het aan je kindje kan vertellen, als je heb ook bijna aan de buitenwereld gaat vertellen. Dan is het ook niet zo erg als ze d'r mond voorbij praat.
 
Wij hebben het Jamie (4,5) verteld met 9 weken. Toen hadden we de 2e echo en gingen we het de rest ook vertellen. Wij wilden niet dat hij het van een ander zou horen, dus hebben we het hem ook gelijk maar verteld.
 
bedankt allemaal voor de reacties, as dinsdag hebben we afspr bij de gyn dus wacht die nog even af, s avonds afspr bij de vk misschien dat we haar dan wel mee nemen.
O wat zal ze enthousiast zijn:}
 
ik heb gewacht tot we een mooie echo gehad hadden zodat het eigelijk niet meer mis kon gaan, anders moet je je kindje uitleggen dat het niet goed is gegaan. dat is pas moeilijk, ik zou de 12-weken grens aanhouden.
 
Terug
Bovenaan