wanneer hoor je voor t eerst het hartje kloppen?

A

Anoniem

Guest
Ik zou graag willen weten wanneer je dat bij de vk kan vragen of ze het willen checken... ik heb nl weinig kwaaltjes en het zou me ontzettend gerust stellen als ik een kloppend hartje kon horen.

X Muizeke

Bij mij was t met de 12 weken dat ze gingen luisteren.. Dan nog kunnen ze m niet altijd horen zei mijn vk maar dat wil dan niet zeggen dat er iets aan de hand is hoor! Inmiddels heb ik trouwens een prachtige dochter....
Groetjes Carla

Bij ij hebben ze allebei de keren met 12 weken geluisterd en alle 2 de keren was het niet te horen.
Ik mocht dan een week later terug komen en dan was het wel te horen.
Het kan ook door allerlei factoren komen dat het niet te horen is, bijv als de placenta aan de voorkant ligt.
Ik kan me voorstellen dat je pas gerustgesteld  bent als je het hebt gehoord. Maar ik denk dat je nog even geduld moet hebben.
Sil  

Hoi Meid,

Ik kan me eigen goed voor stellen dat je het graag zou willen horen. Toen ik de 1ste keer naar de Vk hebben we alleen een echo gehad en toen heb ik het hartje wel gezien en de tweede keer na 3 weken weer. Ik heb toen ook een aantal keer bloedverlies gehad toen kreeg ik een keer op een zaterdag een extra echo en toen zei ze tegen mij je heb het hartje nog niet gehoord he en toen heb ik het voor het eerst gehoord en toen was ik 16 weken zwanger. De ene Vk luister eerder naar het hartje als de ander alleen maar om er voor te zorgen dat ze het gelijk kunnen horen denk ik.

Dus nog ff geduld meid en dan hoor je een prachtig hartje kloppen uit het apparaatje.

Liefs Fruit Girl

Ik heb met 9 weken m'n eerste echo gehad en er is meteen naar het hartje geluisterd. Er was meteen een goede, harde hartslag te horen. Dus je kunt het al behoorlijk vroeg horen!!
loes

Hoi, bedankt voor jullie reacties, tjsa geduld hebben is toch lastig zo ;-) Maar Loes hoe komt het dan dat jij al wel met 9 weken een hartje hoorde, ik ben erg nieuwsgierig, want de meesten zeggen dat ze rond de 12 weken pas iets hoorden of nog later.

Als ik het vraag bij de vk zou ik dan ook bij 9 wkn al een echo kunnen krijgen?

Kan niet wachten tot ik een dikke vette ronde buik heb...

x Muizeke

Ik heb met 9 weken een termijnecho gekregen, om te kijken hoe lang ik zwanger was. Dacht zelf ook dat je het pas veel later kon horen, dus was behoorlijk verrast.
Maar de verpleegkundige in het ziekenhuis vroeg of we het hartje wilden horen en zette de luidspreker aan. Ik heb ook meteen verbaasd geroepen dat ik dacht dat je het pas later kon horen! Maar bij ons was het dus heel vroeg.
Het is ook onze eerste, dus het is toch allemaal al heel spannend.

En die dikke buik is er bij mij trouwens ook al sneller dan verwacht. Ik ben nu 17 weken zwanger en er is al een behoorlijke dikke buik te zien!

loes

Terug
Bovenaan