wanneer hoor je voor t eerst het hartje kloppen?

hoi,
Ik heb vanmorgen met 6weken en 2 dagen een echo gehad en wij hebben het hartje al zien kloppen, we zagen het echt ontzettend goed!

Groetjes Annie

hoi muizeke,

ik heb het hartje met 9 weken gehoord.
de kans dat je het dan al hoort is wel klein.
ik heb dus geluk gehad.
je zult dus nog even geduld moeten hebben.

groetjes kwinty.

Hoi Muizeke,

Ik ken je zorgen wel hoor. Bij mijn eerste zwangerschap maakte ik me ook heel veel zorgen omdat het voor mij niet goed voelde. Ik kon het niet echt verklaren maar ik voelde me gewoon niet zwanger. Ik heb toen zelf een echo geregeld bij een echobureau (moet je dan wel voor betalen) omdat ik anders tot de 12 weken moest wachten voordat ik een echo zou krijgen bij het Diagnostisch Centrum. Ik was toen 9 weken zwanger. Helaas bleek ik een miskraam te hebben (leeg vruchtzakje).

Ik ben daarna meteen weer zwanger geworden en oh oh wat heb ik me weer druk lopen maken. Wederom al heel vroeg weer naar het echobureau voor een eigen echo omdat ik er bijna niet meer van sliep. Toen was ik pas 4 weken op weg. Heeeeel pril en dus ook alleen maar een stipje te zien op het scherm. Daarna een termijnecho gehad in het Diagnostisch Centrum.  Daar schatte ze het vruchtje op 7 weken en 4 dagen en toen kon ik al een hartje zien kloppen. Dat was heel bijzonder. Nu ben ik alweer een dikke 36 weken op weg.

Maar zoals ik hierboven ook lees, is er dus een verschil tussen een hartje zien kloppen op een echo of naar het hartje luisteren bij de verloskundige. Bij een echo zien ze het al eerder en kunnen ze het misschien ook wel laten horen via het echo apparaat. Maar vaak is zo'n echo inwendig en kunnen ze dus veel meer zien. De verloskundige gebruikt een uitwendige doptone om naar het hartje te luisteren en ik denk dat je dan wat langer moet wachten.

Misschien als je je zorgen kenbaar maakt aan je verloskundige, dat je al eerder een echo kunt laten maken. En als je het echt niet meer volhoudt, kun je dus altijd zelf naar een echobureau gaan. Dan moet je wel zelf betalen maar heb je wel duidelijkheid....

Groetjes,
Maike

ik denk dat je vk het bij je volgende bezoek wel voorstelt hoor. ik ging met 10 wk voor het eerst naar de vk. en ze heeft toen ook geluisterd. We hebben het hartje gehoord. Echt super kreeg er gewoon tranen van in mijn ogen.

maar de vk had wel van te voren gezegd dat het niet zeker zou zijn dat het nu al te horen was. De vorige keer bij de vk duurde het echt even voordat we het hartje hoorde, ik schrok echt. Maar de vk zei dat het ook ligt aan waar de placente ligt en hoe je kleine op dat moment ligt.

hoi..

wij konden het hartje met 6 weken al horen toen er een echo werd gemaakt.
nu zijn we 11 weken zwanger en hebben weten we dat je het zelf thuis ook kan horen.
ik weet niet of het bij iedereen lukt, maar bij ons werkt het wel.
het enige wat je nodig hebt is een glas.
je man/vriend zet dan het glas met de opening naar beneden op je onderbuik en kan dan als ie zijn oor op de andere kant legt met vlagen het snelle getik van je baby's hartje horen.
wij doen het nu al 2 weken.
jij als moeder hoort het helaas niet, maar je kan je wederhelft natuurlijk vragen of ie wil imiteren hoe het hartje klopt :D
echt leuk!

groetjes

Hoi hoi,

Mijn man heeft een paar weken geleden het hartje gehoord door zijn oor op mijn buik te leggen maar dat is niet altijd hoor. En het ligt er ook aan hoe het kindje ligt volgens mij.

Liefs Fruit Girl.

Hoi meiden

wat fijn dat jullie mijn zorg herkennen, ik voel me de ene keer echt zwanger en de andere keer helemaal niet, maar morgen hebben we intakegesprek bij de vk en dan ga ik mn zorg gewoon voorleggen aan haar. Misschien (hoop ik) krijg ik dan wel snel een echo, zodat ik in elk geval heb gezien dat er echt iets zit in mn buik.

Die tip met dat glas gaan we ook zeker proberen over een tijdje, leuk zeg!

Ik ben weer gerustgesteld, thanks!

X Muizeke

Terug
Bovenaan