Wanneer in autostoel groep 1?

<p>Hallo, </p><p>Mijn dochtertje is nu 8 maanden, en al ruim 9 kilo. Ik wou haar zo lang mogelijk in de maxi cosi houden maar nu haar benen heel erg beginnen uit te steken en ze zich uit de maxi cosi weet te frotten (ja ik trek hem elke keer strak aan) zijn wij toch opzoek gegaan naar een autostoel groep 1.</p><p>Zijn er meer mensen die al vroeg overgestapt zijn naar een groep 1 autostoel?</p><p>Wanneer zijn jullie allemaal overgestapt?</p><p>Is het verstandig om nu over te stappen? </p>

Volgens mij zijn wij overgestapt met 10 maanden. Maar ik had ergens gelezen dat het pas nodig is wanneer het hoofdje boven de rand uitsteekt. (Was bij ons overigens niet het geval).

Klopt ja. Maar ze zit echt heel krap, ze past er niet meer in met een voetenzak, en ze heeft zich 1 keer eruit gefrummelt. Ik twijfel nog echt enorm

Je kan altijd even langs een baby winkel zoals babypark om je te laten adviseren en te kijken hoe je kleintje in een groep 1 stoel zit?Wellicht is een 5 punts gordel wel beter voor jullie kleintje

Ik zou ook even langs een babyzaak gaan. Mij vertelde ze toen bij een stoel dat zijn oren op een bepaalde hoogte moeten zitten en die stoel had ook meerdere standen waardoor hij nog best wel kon liggen en niet meteen rechtop hoefde te zitten. 

We hebben al een nieuwe stoel die op onze base kan. Ze is erg groot voor haar leeftijd, ik ben daarom ook niet bang of dat ze wel goed in de stoel zit. Maar ik zit ermee dat haar hoofdje nog niet uitsteekt in de maxi cosi maar ze in de breete echt krap zit. Is het wel verstandig om haar in een groep 1 te zetten? 

Pas toen haar hoofdje echt over het randje van de maxi cosi kwam. Rond de 11/12 maanden. Onze dochter is gemiddeld van lengte maar wel tenger. Ze weegt met nu 1,5 pas 10 kilo. Wat epf zegt is wel slim even kijken hoe ze in een groep 1 stoel zit. 8 maanden lijkt me jong maar weet niet hoe groot je dochter is dus dat zegt vrij weinig. 

Terug
Bovenaan