Wanneer in autostoel groep 1?

Wij hebben ons zoontje met 11 maanden naar de andere stoel verplaatst, toen zijn hoofdje boven de maxi cosi uitkwam idd. Wel al eerder de voetenzak eruit, zodat het wat langer paste.Qua veiligheid is op die jonge leeftijd de rijrichting belangrijk, vanwege het nekje wat toch minder kan hebben dan je zou denken op basis van kunnen zitten enzo. Als je dus een stoel hebt die tegen de rijrichting in kan worden geplaatst (net als de maxicosi, dus) is het iig een stuk veiliger dan met de rijrichting mee. Bijna alle stoelen kunnen redelijk plat, dus dat zit vast wel goed. Tegen de rijrichting in wordt, als ik het goed onthouden heb, geadviseerd tot zeker 14 maanden.

Mijn dochtertje weegt nu tussen de 9 en 9.5 kilo en is 75 cm. Het probleem bij ons is dat ze zich uit de gordels van de maxi cosi kan frotten ookal heb ik hem strak aangetrokken. Ik zit ook met het achterwaarts vervoeren. Op de family fix kan alleen maar een stoel die vooruit gezet kan worden.Ik twijfel zo erg. Aan de ene kant is het veiliger in de stoel wand dan kan ze zich niet los frummelen (ik heb ook nog een extra stukje gekocht waardoor hij bij de borst ook vast zit) maar dan denk ik weer aan de rijrichting en dan is de maxi cosi weer veiliger.Ze past trouwens al 2 maanden niet meer met een voetenzak in de maxi cosi? en met winterjas zit ze er ook in klem haha

Hoi!Onze 1e zat met 7,5 maand in een grote groep 1 stoel. Hij was echt uit zn cosi gegroeid. Richtlijn is dat ze niet met hun hoofd boven de stoel mogen uitkomen. Liefst met 2cm onder de rand, anders is het al niet meer veilig. Bovendien hebben groep 1 stoelen ook stoelverkleiners. Dan zitten ze al een stuk steviger in de groep 1 stoel.En idd kijk maar eens hier:https://www.consumentenbond.nl/autostoeltje/soorten-autostoeltjesIk weet niet of je een i-size stoeltje hebt, maar dat gaat niet meer op gewicht...Succes!Liefs, Maaike

Mijn dochter zat met haar net 6 maanden al in een auto stoel. Ook zij is erg groot voor haar leeftijd en de maxi cosi was voor haar een drama. Voor mijn rug trouwens ook. Ik heb wel een 360 graden draaiende stoel zodat ik haar achterwaarts vervoer ... 

Hallo dames!Bedankt voor jullie reacties :) ik heb gekeken hoe ze in de autostoel zit en het gaat prima. Nogmaals bedankt :) 

Rond 9-10 maanden is ons zoontje naar een autostoel gegaan. Wij hebben gekozen voor de Cybex die je ook kan draaien en in verschillende standen kan zetten. Deze bevalt ons zeer goed. Onze zoon is groter dan gemiddeld en bijna 1,5 maar zit nog achterwaarts.Succes!

Terug
Bovenaan