Wanneer in bad?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

FF een vraagje, wanneer doen jullie de kleintjes in bad?
ik doe het op mijn vrije dagen en weekenden 's ochtends vroeg (na de eerste fles). Vaak zitten wij  al om  7  uur  heerlijk te badderen. Hierna gaat ze dan ook weer gelijk een uurtje slapen. Ik doe het in de ochtend omdat Jennifer zo rond  17 uur haar warme hap krijgt en om uiterlijk  18 uur naar bed gaat...Dan is ze  echt helemaal op...

Wel lastig want om 8 uur moet ik haar echt wakker maken voor de laatste fles. Doen jullie dat ook of worden ze vanzelf wakker?

eigenlijk dus 2 vragen hihi... Maar wat ik graag wil weten of het wel handig is om het badderen te verschuiven naar 's avonds??

Alvast bedankt!! :)

Gr. Ilone
(mama van Jennifer 11-7-2007)

Hoi Ilone,

Ik doe Bas voor de fles van 11.00 uur in bad. Eerst deden we hem ook nog wel eens het 's avonds in bad voordat hij ging slapen, maar dan kwam hij het 's nachts vaak voor een voeding. Waarschijnlijk kost een badje hem zo veel energie dat hij dan weer  sneller honger heeft.
Direct na de eerste fles het 's morgens gaat niet bij ons omdat hij door de drukte in bad dan vaak zijn veoding weer terug geeft en hij is vaak al rond 6 uur wakker voor de eerste fles. Daarna gaat hij dan weer slapen tot 8.00 uur ongeveer.

Groetjes, Karin

hoi hoi,wij doen jayda s''avonds voor de laatste fles(19.00)in bad of ze gaat mee onder de doushe.in t weekend ook wel eens s''ochtends net hoe het uitkomt..
nou gaat ze ook niet iedere dag doushen of badderen groetjes

wijdeden lianne in het begin altijd s'ochtend voor de fles van 11.00.
nu meestal sávonds voor ze naar bed gaatom 19.00.
het is maar net wat je handig vind....als smorgens goed bevalt gewoon sóchtends doen.
ik doe het soms ook nog wel smorgens hoor.

alleen als ze erg vies word overdag is het mischien handiger om savonds te doen.
maar als je het savonds wil doen kun je mischien je kindje ook van 17.00-18.00 nog even een slaapje laten doen.
Dat doe ik met lianne ook wel es.
smiddags slaapt ze van half 1-....
als ze vroeg wakker is(half 2 bv) gaat ze om 5 uur na haar groente er nog even in tot 6 uur en dan om kwart voor 7 in bad(1 keer in de 2 dagen) en dan fles en om half 8 ligt ze er weer in.

groetjes marjo

Hoi,

Onze kleine meid (bijna 11 maanden) gaat altijd savonds in bad, echt een heerlijk ritueel is dat. Om kwart voor 7 naar boven dan zo rond 5 voor 7 in bad en ze blijft echt zitten en spelen tot het bijna kwart over 7 is. Dan lekker afdrogen, pyjama aan en in de slaapzak, nog een laatste fles van 150 cc (zijn aan het afbouwen) dan nog even haar 4 tanden poetsen  en dan naar bed 19:30.
Ze gaat altijd in bad als ze naar de creche is geweest (2 dng) en in het weekend nog 1 keer en de andere dagen was ik haar. Voor ons werkt dit prima en ze slaapt ook heerlijk door tot de volgende morgen .

Groetjes Colette

Hier is er niet echt een vast schema voor het badderen. Net hoe het uitkomt. Vanmiddag wilde ik Stijn verschonen en toen plaste hij over zich heen en toen heb ik hem lekker in bad gedaan, maar ik doe het ook vaak s'morgens of sávonds.

groetjes van Marloes

Hoi.

Ons schema is eigenlijk hetzelfde als die van Colette.
Om ongeveer kwart voor 7 naar boven, zorgen dat ze om kwart over 7 uit badje gaat (vaak brullen, het liefste zit ze uren in bad) en dan rond half 8 de fles en daarna slapen.

Lune gaat om de dag in badje. En als ze bedacht heeft dat mama het wel leuk vindt als ze zichzelf onder heeft geplast of gepoept.

Groetjes Jolien

Hallo,

ik deed Dylano altijd eerst 's ochtends voor zn 1e fles in bad. Maar omdat hij (toen) nogal uitslaapte (9.00 - 9.30) zat hij dan pas rond 10.00 aan zn 1e fles. Dat vond ik toch wel een beetje te laat. Dus hebben we zn badtijd verplaatst van 's ochtends voor de 1e fles naar 's avonds tussen zn avondeten, en zn laatste fles.
Maar sinds een weekje slaapt hij niet meer zo uit als eerst  

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan