wanneer in het grote bed

Mijn oudste was 23 maanden toen hij naar zijn grote bed ging, zodat zijn zusje (geboren toen hij 24 maanden was) in het ledikantje kon. Wij hebben gekozen voor een peuterbedje met normaal dekbed. Hij was op slag 'verliefd' op zijn nieuwe bed en vond het dekbed echt geweldig. Lachend en genietend ging hij slapen! Vanaf de eerste nacht prima geslapen.

Er zit op het bed wel een half hekje, hij heeft ook wel eens (op vakantie) in gewoon bed geslapen zonder en rolde er toen een keer uit. Maar ja... dat was ook zo erg eigenlijk niet ;-).

Over naar groot bed gaat bij meeste kindjes van 2 jaar prima.
 
Onze zoon was ook 2 jaar toen hij naar een groot bed ging. Want de tweede was op komst. Wij hebben er toen voor gekozen om gelijk een groot bed te kopen. We hadden een klein matras over en die hebben we er naast gelgd als hij uit zn bed zou vallen. Alleen vond hij het best spannend en hebben we een week naast zn bed op het matras gelegen tot hij in slaap viel. Lekker lig je niet maar je hebt het voor je kind wel over hoor haha. Daarna ging het prima. Mn dochtertje is nu inmiddels twee en we zijn net verhuisd dus een nieuwe kamer en ook gelijk in een groot bed. Nou het gaat super. Aan het begin kwam ze wel is haar bed uit maar gewoon niet te veel zeggen en terug brengen en ze slaapt nu heerlijk als een kleine prinses in haar grote bed
 
Ik vind 2 jaar eigenlijk best vroeg om ze dan al in een groter bed te doen, tot ruim 3 jaar kunnen ze makkelijk in een ledikantje, pas rond zijn/haar derde jaar zou ik gaan kijken naar een peuterbed.
'Maargoed als een volgend kindje zich aangekondigd heeft zou ik niet weten wat ik zou doen,.. hangt ook van het kind af denk ik.
Of hij/zij er al aan toe is.
 
Ik vind 2 jaar eigenlijk best vroeg om ze dan al in een groter bed te doen, tot ruim 3 jaar kunnen ze makkelijk in een ledikantje, pas rond zijn/haar derde jaar zou ik gaan kijken naar een peuterbed.
'Maargoed als een volgend kindje zich aangekondigd heeft zou ik niet weten wat ik zou doen,.. hangt ook van het kind af denk ik.
Of hij/zij er al aan toe is.
 
Daar ben ik het wel mee eens! Het ligt ook wel aan het kindje zelf, sommige kinderen zijn er al aan toe, die laten het wel merken door steeds uit het ledikantje te (willen) klimmen. Sommige kinderen willen ook al heel snel geen slaapzakje meer aan maar alleen nog een pyama. Gaat wel vaak samen. Trouwens, als een tweede kindje zich aandient hoeft de oudste toch niet helemaal niet meteen uit het ledikantje voordat de baby geboren is? De baby slaapt toch ook nog maanden in een wieg?? Onze oudste, Leon, was 2 jaar en 4 maanden toen onze tweede, Duncan, geboren werd. Duncan is nu een half jaar en slaapt nog in de wieg bij ons op de kamer, ik geef nog borstvoeding (ook 's nachts nog bij na elke nacht). Het is een heerlijke wieg en je ziet hem er echt genietend in slapen. Ik denk dat hij er binnen een maand wel uitgroeit. Dan wordt het tijd voor de verhuizing naar de babykamer en het ledikant. Leon ligt nu nog in het ledikant en vindt dat prima. De doos met zijn nieuwe bed is wel binnen inmiddels en hij weet dat als hij drie is dat hij dan naar zijn nieuwe kamer en nieuwe bed gaat. Dat vindt hij heel leuk, maar hij is ook nog steeds heel tevreden in zijn ledikant en klimt er ook niet uit ofzo.

Groetjes, Sara
 
Mijn zoontje ging met 26 maanden naar het grote bed toe, ook vanwege gezinsuitbreiding
We hebben hem overal bij betrokken en heeft zelf mee mogen helpen met spulletjes oververhuizen en heeft zelf een mooi piraten dekbedovertrek uit gekozen.
We zijn begonnen met een middagslaapje en heb het ledikantje matras van weg gehaald en bed bodem omhoog gezet en gezegd dat deze kapot was en papa moet maken voor de baby.
Hij accepteerde dat.
Voor het uitvallen heb ik een fleece deken onder het matras gelegd opgerold zodat het wat hoog ligt zodat hij er moeilijk uit kan rollen vanwege de verhoging. (klein) en het dekbed goed ingestopt. Ook staat het bed tegen de muur aan.
Het gaat hartstikke goed en slaapt heerlijk.
succes ermee, het is en blijft een grote stap voor zo'n klein kind
 
Hoi!

Mijn dochtertje is nu 19 maanden en wij verwachten in juli ons tweede kindje. Ze slapen straks samen op 1 grote kamer. We hebben al enige tijd terug een nieuw peuterbed (meegroei-bed van IKEA) in haar kamer gezet. Ze vond het direct interessant. Afgelopen week hebben we haar gevraagd of ze haar middagslaapje in haar 'grote bed' wilde doen. En ja hoor, daar ging ze. We hebben haar er dus helemaal niet op voorbereid (behalve dat het ding al enige tijd in haar kamer stond) en we zeiden eigenlijk zelf spontaan van ' ga maar proberen '. Het ging vanaf het eerste moment erg goed. Ze kroop er niet uit (alleen 1 keer om haar speeldoosje aan te zetten, hihi, maar kroop er meteen weer in). Ze wacht tot nu toe ook met uit bed gaan als ze wakker is tot wij haar halen. Ze is er ook nog niet uitgevallen. Tjah, ik weet niet, tot nu toe gaat het goed. Vanavond slaapt ze voor het eerst de nacht in haar bed. Ze wil natuurlijk nu niet meer in haar ledikantje....lekker dan! Hoop dat haar goede gedrag niet veranderd en dat ze dit zo volhoudt.

Succes allemaal met de overstap naar het grote bed!
 
O, het peuterbed dat wij hebben gekocht is vrij laag bij de grond en heeft een soort van 'hekjes' waardoor mijn dochter er niet makkelijk uitvalt. Er is een opening waar ze precies doorheen kan. Het bedje is uiteindelijk in de 'kleinste stand' niet heel veel groter dan haar ledikantje. Wel wat breder. Ik geloof dat hij nu iets van 1.35 meter lang is. Heel veel verschil is er dus niet met het ledikantje.

Ik lees hierboven dat sommige kindertjes ook geen slaapzak meer aan willen, dat herkennen wij!
 
Terug
Bovenaan