Wanneer in kinderstoel?

Hallo,

Ik vroeg mij af vanaf wanneer een kindje in een kinderstoel kan zitten voor het eten van een groentehapje of fruithapje.

Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden en leert al aardig hoe zitten werkt, maar kan nog niet zelfstandig zitten. Voor het geven van deze hapjes gebruik ik nu de wipstoel, maar de kinderstoel lijkt mij daar makkelijker voor. Heeft iemand tips?

Groetjes Loekie

denk er om dat je je kind pas in de kinderstoel zet als hij zelfstandig kan zitten.
En hij kan pas zelfstandig zitten als hij van buikligging zonder hulp zelf gaat zitten.
Als je hier eerder mee begint zijn zijn spieren in rug en nek nog niet sterk genoeg en kan hij allerlei problemen krijgen.
5 maanden is echt veel te vroeg meestal kunnen ze pas goed zitten met een maand of 8.
Begin er dus ook niet eerder aan, als ze te vroeg worden neergezet dan slaan ze het kruipen vaak over of gaan bilschuiven wat dus allemaal niet goed is voor hun ontwikkeling.
Probeer anders eens om hem op schoot te nemen bij het fruit geven, een handje achter jouw rug en desnoods een handje vasthouden en dan fruit geven.
Het is misschien nog even een paar maanden onhandig maar begin   echt niet eerder aan een kinderstoel.
groetjes Martine

Hoi,

Ik denk dat als je kind met steun goed kan zitten je ze best even in de kinderstoel kunt zetten, mijn zoontje kon pas heel laat zelf gaan zitten, maar ik heb hem vanaf een mnd of 6 wel de bijvoeding gegeven in zijn stoel dus 1 of 2 x per dag 10min, dat kan naar mijn idee echt geen kwaad.

Groetjes mary jane

Hoi,

Wij doen ook alle bijvoeding geven in de kinderstoel. Rosa kan zonder problemen rechtop zitten en dat kan ze ook los op de vloer en in de box. Dat kan ze sinds ze 6 maanden is. Daarvoor heb ik het ook wel eens geprobeerd, maar dan zakte ze weg en ging huilen en heb ik haar gewoon in haar wippertje eten gegeven.

Ik denk dat het kan als ze gewoon los kunnen zitten en als ze het leuk vinden.

groetjes,

Desiree

Ik heb mijn zoontje vanaf 6 maanden gewoon in de kinderstoel te eten gegeven. Hij krijgt via de Rapley methode, dus dan moet je goed rechtop zitten.
Ik vind zodra je kindje een beetje kan zitten, hij in de kinderstoel kan. Natuurlijk niet te lang, maar een paar minuutjes kan heus wel. In het begin hebben we mijn zoontje nog wat ondersteund met handdoeken zodat hij niet gelijk onderuit zakte.

Kijk, ik kan me voorstellen dat je een kindje dat nog niet stevig zit, niet op de fiets moet vervoeren in een fietsstoeltje omdat dat te belastend is voor het ruggetje. Maar een paar minuutjes in een kinderstoel kan volgens mij echt geen kwaad!

Groetjes,
Helena

Terug
Bovenaan