Wanneer in wandelwagen zitten?

Hallo,
mijn dochter is 21 februari geboren en sinds enkele weken wandel ik met haar in de wandelwagen. In de reiswieg vond ze echt niet meer leuk, omdat ze niet om zich heen kan kijken.
Nu sneup ik echter wat op internet en lees dat ze eigenlijk pas in de wanderwagen mag als ze zelf rechtop kan blijven zitten?!?
Ben benieuwd hoe jullie dat doen?
 
mijn zoontje is van 2 feb.
met 5 mnd heb ik de wagen omgebouwd, want hij paste niet meer in de bak (hihi hij is erg lang, als hij zich uitstrekte kwamen zijn voeten tegen het uiteinde zelfs als zijn hoofdje helemaal tegen de bovenkant lag). daarbij kwam ook nog dat meneer zich overal op zijn buik draait, ook in de wagen bak en dan ging hij ook nog eens op handen en knietjes, vond ik een beetje gevaarlijk.
hij zit gelukkig wel al vrij stevig en ik kan de wagen helemaal plat maken. tijdens het wandelen heb ik hem een beetje schuin, want helemaal rechtop is nog niet zo goed voor ze.

het ligt dus ook een beetje aan je kindje. en aan je wagen of hij plat kan (of in ieder geval eenstukje plat)

veel wandelplezier met die mooie weer
 
Hoi,
Het is inderdaad zo dat je ze eigenlijk pas vanaf 6 maanden in de buggyzit mag doen. Of als ze zelfstandig zitten. Dit omdat anders voor hun rug nog niet goed is. Als de rugspieren namelijk nog niet sterk genoeg zijn zakt de rug te veel in elkaar en dat is een slechte houding voor hun rug. Bij mijn oudste heb ik dus ook gewacht tot zes maanden. Mijn jongste is van 28 febr. en ligt ook nog steeds in de reiswieg. Nu heb ik ook kleine jongens dus is het niet zo'n probleem en Vigo vind het ook nog prima in de reiswieg.
Als je buggy zit nog goed plat kan kan of redelijk plat dan kun je het wel doen, je moet dan zelf inschatten of je denkt dat je kleine in een goed houding ligt/zit.
Liefs,
mar
 
Terug
Bovenaan