Wanneer in wandelwagen?

Wanneer hebben jullie je baby in de wandelwagen gedaan i.p.v. in de kinderwagenbak? Mijn zoontje is 5 maanden en vindt het niet meer leuk om in de bak te liggen, omdat ie dan niks kan zien. Ik vraag me af of ik hem al in de wandelwagen kan vervoeren?
Hij is 66 cm lang.

Groetjes Wilma
 
Ik heb mijn dochtertje met 4 mnd in de buggy gedaan. Ze lag in die reiswieg zo opgepropt en warm (van de zomer).
Ik heb een quinny. Eerst dacht ik, ik zal een sitverkleiner kopen. Duur en ik heb het met een handdoek opgelost. De maxi cosi zit verkleiner heb ik erin gedaan en een handdoek op de zitting die gelijk de zijkanten opvult.
Het gaat perfect.
Nu (bijna 6 mnd)wil ze ook niet meer in gehel ligstand. Ze heft haar hoofdje continue op om maar alles te kunnen zien.

Gewoon doen! Wel als het kouder is met een zitzak. In de bak liggen ze natuurlijk meer beschut.

Gr. Denise
 
hee perfect. mijn kind 4 1/2 maand wil ook niet meer in de reiswieg, wil om zich heen kijken.

Heb je eingelijk ook een zitzak van maxi cosi? onze buggy is van maxi cosi, en ik vraag me af of je de zak die in de cosi zit er ook voor kan gebruiken.
 
Ik heb mijn dochter ook met 4 mnd in de wandelwagen gezeten. We gingen op lange wakantie en wandelwagen konden we makkelijker in de vliegtuig meenemen. Trouwens mijn dochter vond het ook niet meer gezellig in de kinderwagenbak. Ze was niet zo groot en ik heb ook in het begin de maxi cosi stoelverkleiner gebruikt.
Groetjes,
Asia mv Emilia
 
Hoi Denise,
Mijn dochter is bijna 6 maanden (aankomende zondag) en ik heb ook een quinny (freestyle 4 XL). En ook zij wil niet meer in de ligstand, ze doet steeds haar hoofdje omhoog. Doe jij de zitting ook een stand hoger of niet??
Ik zit heel erg te twijfelen omdat Kaylee nog niet zelfstandig kan zitten en ik ergens heb gelezen dat het niet zo goed is voor het ruggetje...
Hoe doe jij dit nu??

Wilma, sorry dat in inbreek op je topic! Ik zou je zoontje in de wandelwagen doen. Kaylee vond het namelijk rond die leeftijd ook niet meer leuk in de kinderwagenbak.

Groeten Angelique
 
Hallo!
Ik zit met hezetzelfde probleem. Wat Angelique zegt , klopt: het is niet zo goed voor het ruggetje als je ze voor 6 maanden in een buggy zet. Lastig natuurlijk. Ik los het op door mijn kindje in de mate van het mogelijke in een draagzak te "stoppen".
Groetjes
 
Ik weet niet of op jullie kinderwagen ook de maxicosi past?
Dat doe ik als tussenoplossing: mijn dochtertje wordt te groot voor de wagenbak, maar ik vind haar nog niet sterk genoeg voor de wandelwagen.
Nu ligt mijn dochtertje sowieso lekker in de maxicosi, en ik wandel nooit zo lang, dus probeer ik hiermee nog een maandje te overbruggen...
 
mijn zoontje is 14 weken en ligt nu al in de buggy. hij is nl uit zijn bak gegroeid (in de breedte, hij lag gewoon klem). wij hebben een maxitaxi en de buggy kan bijna helemaal plat. dan heeft hij in ieder geval een plattere houding dan in de maxicosi (autostoel).
 
Terug
Bovenaan