Wanneer inschrijven kinderdagverblijf?

Hoe lang van tevoren hadden jullie je kindje ingeschreven bij het kinderdagverblijf? En konden ze toen meteen terecht? Ik hoor zoveel verschillende verhalen om me heen dat ik niet meer weet wat ik moet geloven...

Uh. Met 12 weken zwangerschap? En was overal al te laat in onze gemeente. Uitgeweken naar een dorpje verderop (waar we ook nog eens zoooo enorm tevreden over zijn dat we daar ook al 5 jaar lang naar toe gaan hahaha)

Tijdens de zwangerschap, veel mails werden gewoon niet beantwoord, of beantwoord met we zitten vol of gaan met pensioen.

Ik schreef in bij 12 weken zwangerschap bij meerdere kinderdagverblijven vanwege de lange wachtlijsten. Met heel veel geluk had ik vier maanden na de geboorte plek.

Als je al iets op het oog hebt gewoon doen. Hoe eerder hoe beter
Wachtlijsten zullen zeer zeker afhankelijk zijn van locatie en jouw gewenste datum. Maar hier ben je met 20 weken waarschijnlijk gewoon te laat (heb dit artikel overigens niet gelezen, hou niet zo van willekeurige links, dus weet ook niet uit welk jaar dit stamt?)

Bedankt voor de reacties! Ik vond dit artikel wat aanraadde om met 20 weken in te schrijven, maar jullie zouden dus al eerder doen?
Liever te vroeg dan te laat. Als de betreffende opvang vind dat je te vroeg bent, krijg je dat vanzelf te horen.
Te laat betekent geen plaats.

Maar wat "te laat" is, hangt wel een beetje van de beschikbaarheid in de omgeving af.
In veel plaatsen zal 20 weken echt wel voldoen. Op andere locaties maakt het niet uit, omdat er hoe dan ook geen plaats is.

Bij ons gaf de verloskundige aan, wanneer we in moesten gaan inschrijven. Maar ik weet niet, of dat standaard is.

Waar woon je? Daar is het behoorlijk afhankelijk van. En dan niet vergeten ook heel op tijd in te schrijven voor de bso. Mijn bijna-kleuter staat al 2,5 jaar met voorrang op die wachtlijst en per dat hij naar school gaat hebben we maar 1 dag bso van de aangevraagde 3.

Terug
Bovenaan