Wanneer inschrijven kinderdagverblijf?

Hoe lang van tevoren hadden jullie je kindje ingeschreven bij het kinderdagverblijf? En konden ze toen meteen terecht? Ik hoor zoveel verschillende verhalen om me heen dat ik niet meer weet wat ik moet geloven...
Beste F, ik snap je vraag en ik kan me voorstellen dat er verschillende wachttijden zijn bij verschillende kinderopvangcentra's op basis van waar je woont. De ene gemeente heeft er iets meer dan de ander. Maar het gaat natuurlijk ook om de bezetting van personeel en daar blijken in de kinderopvang veel te korten te zijn. Zelf had ik mijn kinderen meteen ingeschreven op het moment dat ik wist dat ik zwanger was. En sta ik al 2,5 jaar op de wachtlijst voor een plek op de opvang bij mij in de buurt. Onze kindjes hebben nu na 2,5 jaar wachtlijst, beiden maar één dag in de week plek terwijl we eigenlijk voor drie dagen opvang zoeken. Dat is voor ons ontzettend lastig en ik heb hier vaak stress van. Mijn ouders vallen vaak in, maar dat blijven ze ook niet eeuwig doen. Ik denk dat je beter maar lekker op tijd kan inschrijven dan ''te laat''. Ik heb ook nog even op Oudersvannu.nl gekeken en wij hebben er ook een artikel aan gewijd. In dit artikel wordt ook benadrukt dat het op dit moment een groot landelijk probleem is en dat vroeg inschrijven geen garantie geeft tot uiteindelijk het hebben van een plek, maar dat dat wel de beste zet is wat je in deze situatie kunt doen.

Lees hier het artikel verder:

Heel veel succes en ik hoop dat het bij jullie meevalt en jouw kindje gewoon een plekje krijgt :)
Mogelijk kun je ook kijken naar gastouders of mogelijk een nanny. Of hebben andere ouders uit onze community nog tips, ervaringen/advies?

Groetjes

Terug
Bovenaan