wanneer kan een baby naar vier flessen?

hoi allemaal,

Onze zoon is nu net 4 maanden en krijgt 5 flessen per dag a 180/6. Volgens het cb mag hij pas naar 4 flessen als hij alle vijf de flessen leegdrinkt. Tja, dit doet hij wisselend. Maar meestal laat hij ongeveer 40 ml staan.
Ook zegt het cb dat babies onder de 6 maanden niet langer dan 10 uur zonder fles mogen ivm de lever en de bloedsuikerspiegel. Wij dachten juist dat als je naar vier flessen gaat, je de laatste fles laat vervallen. dan zit je dus met 12 uur tussen de laatste en de eerste fles.
op dit moment krijgt hij om 7,11,15,18,30 en 21.15 de fles.
wanneer stapten jullie over op 4 flessen en wanneer gaven jullie de laatste fles?
 
volgens mij ben ik overgestapt op 4 voedingen zo rond de 5 maanden. maar welke je laat vallen ligt eraan.. hoe laat breng je je kindje naar bed? als jullie hem wakker moeten maken voor die van 21.15 dan kun je die weg laten. maar word ie daar nog wakker voor, of is hij nog wakker, dan heeft hij die nog nodig.. maar heeft ie die van 11.00 of 15.00 niet zo nodig dan laat je die weg. je kunt ook iets anders geven he, als het gewoon om het drinken gaat. maar als jou kindje ze nog alle 5 wil, zou ik gewoon nog even wachten totdat hij zelf aangeeft dat hij die fles niet meer hoeft. zo doe je ook niks te vroeg, en weet je meteen welke hij wel kan missen.
hopelijk heb je er wat aan
 
Mijn zoontje is nu 11 maanden en sinds een paar weken haal ik hem 's avonds laat niet meer uit bed voor de laatste fles. (23.00 uur) Hij heeft in het begin heel erg last gehad om zijn bloedsuiker op peil te houden, dus ik ben altijd heel voorzichtig geweest daarmee. Je zou overdag kunnen proberen te rekken en er 4,5 uur tussen laten zitten. misschien dat hij dan wel de 200 ml opmaakt. Zo creeer je ook ruimte om fruit en groente tussendoor te kunnen geven. Daar mag je ook al mee beginnen.
 
Fruithapje krijgt hij al voor de fles 1x per dag. En voor de fles van 21.15 moeten we hem altijd wakker maken. Daarom denken we dat deze er wel af kan. Ik weet dat je dan de flestjden kunt verschuiven, maar ik lees dat de meesten de laatste avondfles eraf halen en ze hun baby om 7 uur de laatste fles geven. Ik hoop alleen dat dit wel gezond is aangezien t cb t bovenstaande vertelde
 
Ik zou het gewoon eens proberen. Dan merk je vanzelf of hij toe is aan 4 flessen.
Ik vind 5 flessen van 200cc ook best veel. Zeker als hij ook nog fruit krijgt.
Ik weet iig dat ze vanaf 6 mnd met 500cc melk voldoende hebben.
Onze dochter is nooit een grote drinker geweest en cb vond dat prima. Ze is nu 1 jr en heeft nog steeds 3 flessen. Ze is een lichtgewicht en heeft gewoon behoefte aan 3 flessen (7u -12u-21u) Dit laat ik dus ook zo tot ze zelf aangeeft dat ze de fles van 21u niet meer hoeft.
We oefenen om 12u nu wel met een beker maar de fles van 21u (pyjamapapje) wil ze echt nog graag in de fles!

Ik zou dus gewoon kijken wat jouw kindje aangeeft. Lukt het hem iets langer tussen de flessen te laten zodat je iets kan schuiven en naar 4 te gaan of juist eens proberen de laatste fles weg te laaten.
Straks komt er ook nog groente bij en daar moet ook plaats voor zijn in zijn buikje en met 5x200cc blijft er weinig plek over denk ik.
Succes ermee!
 
wij zaten met 4 maanden ook al op 4 voedingen ze kreeg toen 4x 200,nu is ze 5,5 maand en zit ik op 3x 200 krijg er niet meer in en ze krijgt een potje fruit en groente.toen ik met 4 maand naar het cb ben geweest hebben ze mij verteld dat ze gewoon het klokje rond mogen slapen.van 20.00 tot 8.00.
 
Bij een baby van 4 maanden is 10 uur slapen achter elkaar het maximale. Maar ik zeg al die van ons kon zijn suiker niet op peil houden dus ik ben daar heel fanatiek in geweest. Elke maand mogen ze er weer een uurtje bij en bij de 6 maanden mogen ze 12 uur achter elkaar doorslapen. Toen ik fruit en groente bij ging geven, ging hij vanzelf over op de 4 flessen. Ik liet dan ook langer tussen de flessen zitten en deed 's morgens na zijn slaapje gelijk fruit en als hij weer naar bed ging de fles. 's middags ook met zijn groente. Dan hebben ze toch iets tot de volgende fles. Ik zou er erg mee uit kijken om er 12 uur tussen te laten zitten. Te laag bloedsuiker kan lijden tot hersenbeschadiging en dat zal echt niet elke baby overkomen, maar je wilt toch ook niet dat de jouwe net die ene is.
 
Terug
Bovenaan