wanneer kan een baby naar vier flessen?

Ik heb niet alle reacties hierboven gelezen maar ik bij ons was het andersom.. Toen mijn dochter de flessen niet meer leeg ging drinken hebben wij er een fles afgehaald. Heb ook nog nooit gehoord dat een kindje niet langer dan 10 uur zonder fles mag, hoe gebeurd dat dan als ze spugen en ziek zijn? Dan houden ze ook gerust niks binnen een dag lang...
 
Bedankt v al jullie reacties. Ik ga er in ieder geval niet meer dan 10 uur tussen laten zitten, gezondheid is het belangrijkste.
@Betty dat weet ik ook niet hoe dat gaat als ze ziek zijn
Maar is 5x200 echt veel dan? Ik had nl begrepen dat bij vier flessen het 200/7 wordt, dus ongeveer 4x 230 ml.
 
5X200 ml mag gewoon hoor. Je moet alleen niet over de 1 liter voeding heen gaan. En de 4X235 ml heb ik nooit gegeven. Ben naar 4 x 200 ml gegaan. Hij dronk de 235 simpelweg niet leeg.

@Betty, Ze drogen heel makkelijk uit als ze spugen of ziek zijn. en de glucose daalt dan heel snel. Ze hoeven niet veel binnen te krijgen maar wel iets. Ons zoontje heeft met de 4,5 maand een darmvirus gehad maar wel gelijk weer een week in het ziekenhuis gelegen. Ook zijn glucose werd constant bijgehouden.
 
Idd niet meer dan een liter per dag. Mijn dochter dronk ook 5x200 maar had daaraan soms nog niet genoeg. T was dus veel rekken. Vanaf vier maanden zijn we dus in overleg met CB gelijk begonnen met fruit en groente. Dat gaat heel goed. Nu ze 5 maand is moesten we proberen naar 4 flessen (eventueel van 235 ml, maar dit is niet nodig) te gaan en omdat ze de bijvoeding zo goed eet lukt dat makkelijk. En idd, de laatste fles moeten we laten vervallen, of in ons geval nu gaan verschuiven van 22:00 uur naar 19:00 uur. Ze drinkt nu om 07:30 fles, 10:30 fruit, 13:30 fles, 16:00 groente, 18:00 uur fles en de laatste fles met rijstebloem als ze wakker wordt, rond 21:30/22:30 uur. Ik vind het wel lastig te bepalen hoe ik moet verschuiven, want de tijd tussen hapjes/flessen moet overdag dus korter worden, anders kan ze niet om 19:00 uur haar vierde fles krijgen. Moet ik haar dan wakker maken als ze slaapt?
 
Wij laten het ook voorlopig maar zo. Hij is tevreden en dat is het belangrijkste. De 19e moet ik weer naar het cb en dan zal ik het ze eens voorleggen hoe dat moet met de overstap n 4 flessen. De vorige keer hadden ze t nl over 4 flessen om 7,12,5 en 9 uur. Maar 12 en 5 uur zijn voor ons echt lastige tijden.
@karintiele ik heb ook geen idee of je ze wakker moet maken, wij doen dat wel om 21.15 en hij drinkt de fles leeg en rond tien uur weer n bed.
 
Nog nooit gehoord an dat 10 uur slapen. Mijn kleine had al heel snel maar 4 flessen (3mnd) hij dronk om 9,13,17,21 e sliep gewoon heel de nacht door. Met 6 mnd hebben we de fles vn 17 er af gehaald en de avondfles eerder gegeven.

Ik gaf 180/6

Gewoon doen wat je gevoel zegt!
 
hoihoi,,

hier een meisje van 4 maand,, ze krijgt 4 keer op en dag 210water met 7scheppen voeding,, in totaal dus 240 samen,, en een groentehap s'middags,,
mij is gezegt je merkt wel aan je kindje wat het nodig is of niet...

liefss,,
 
Ik ben over gestapt naar 4 flessen toen mijn zoontje bijna 3 maanden was. Ik moest hem om 22.00 uur steeds uit een diepe slaap halen. Ik gaf hem dus 4 flessen van 210cc water + 7 schepjes.

Schema:
6.45 uur
11.00 uur
15.00 uur
19.00 uur

Hij sliep meteen de hele nacht door en nu zit hij nog steeds op dit schema. We zitten in een goed ritme. Hij is nu 3,5 maand en volgende week beginnen we met het fruithapje, dit in overleg met het CB.
Gewoon proberen, je merkt snel genoeg waar je kind aan toe is :)
 
Terug
Bovenaan