Wanneer kan ik een zwangerschapstest doen

<p><span style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Hallo, </span><br style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><span style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Ik ben hier nieuw en weet helemaal niet of ik  hier mijn vraag kan stellen. Ik ben 4 mei gestopt met de pil. 7 mei menstruatie begonnen. Zou Vandaag mijn menstruatie weer moeten krijgen als mijn cyclus klopt met 28 dagen. Had afgelopen do avond wat donkeren afscheiding tot za middag. Als ik het nu tel is dat precies 9 dagen naar mijn eisprong. Ben zo zenuwachtig wanneer kan ik een zwangerschapstest doen? Of is het toch misschien een voorteken van een menstruatie? </span></p>

Hou er rekening mee dat na het stoppen met de pil je cyclus niet direct regelmatig is. Dit duurt bij sommige mensen wel een jaar. Bij anderen is het direct regelmatig. 
Maar een cyclus van meer dan 50 dagen kan voorkomen in het begin. 

Hou er rekening mee dat na het stoppen met de pil je cyclus niet direct regelmatig is. Dit duurt bij sommige mensen wel een jaar. Bij anderen is het direct regelmatig. 
Maar een cyclus van meer dan 50 dagen kan voorkomen in het begin. 

Vragen mag je hier altijd stellen ?. Je cyclus kan na het gebruik van de pil van slag zijn, maar er is ook zeker een kans dat je na 1 ronde al zwanger bent. De "bloeding" die je hebt gehad zou een innestelingsbloeding kunnen zijn geweest. 
Weet je nog hoe je cyclus was voor je aan de pil begon? Was die ook altijd al rond de 28 dagen of verschilde dat heel erg?
In principe kan je op de dag dat je je volgende menstruatie verwacht een test doen, maar hou in dit geval in je achter hoofd dat je cyclus nog even anders kan zijn dus dat het negatief is. Je kan morgen (ochtend urine is t sterkste) altijd een testje wagen. Als jij positief is weet je waar je aan toe bent. Is hij negatief dan is het even afwachten wat er gaat gebeuren.
Succes!

Ben het eens met de vorige reactie, houd er rekening mee dat je cyclus geen 28 dagen is na het stoppen met de pil. Het kan sowieso 6 maanden tot een jaar duren voordat je cyclus überhaupt regelmatig is... Als je zeker weet dat je een eisprong hebt gehad (door middel van voelen of een ovulatietest) dan raden ze aan om 14 dagen na je eisprong een zwangerschapstest te doen, omdat dat dan normaliter de dag zou moeten zijn waarop je weer ongesteld wordt. Ook het aantal dagen na je eisprong is voor iedere vrouw anders, maar de adviezen luiden in ieder geval 14 dagen.

Ik dacht ook dat het een innestelingsbloeding was maar zeker weet ik het niet. Ik heb 20 jaar de pil geslikt dus weet helaas niet meer hoelang mijn cyclus duurt. Misschien toch ff afwachten dan. Wat zijn de betrouwbaarste testen? 

Lastig, omdat je inderdaad niet echt zeker weet wat je cyclus is als je pas net bent gestopt. Even afwachten dan maar en kijken of je vroege zwangerschapschapssymptomen krijgt? :) En anders kun je natuurlijk ook gewoon lekker een testje doen! Je hebt ook extra gevoelige testen die het hCG sneller kunnen ontdekken. Hier vind je wat meer info erover! https://mybabywatcher.com/zwangerschapstest-wanneer-kan-ik-testen/

Hallo dames, 
vandaag een zwangerschapstest gedaan was negatief. Zit nu op dag 31 en nog steeds geen menstuatie te bekennen. Net contact met huisarts gehad omdat ik toch wel beetje misselijk ben en mijn buik is opgezet. Vanmiddag zou zei mij terugbellen dus hopen dat ik dan meer weet. 

Terug
Bovenaan