Wanneer kan ik een zwangerschapstest doen

Ik merk dat je het erg graag wilt, maar houd er alsjeblieft rekening mee dat het niet meteen raak zal zijn. Ik zelf had 4 dagen nadat ik mijn laatste pil gepakt had netjes mijn onttrekkingsbloeding vervolgens had mijn lichaam veel tijd nodig en nogsteeds om te wennen aan het leven zonder pil. 1 oktober ben ik gestopt en mijn cyclussen zijn heel wisselend 71-53-41-24-36, deze ronde met ovulatietesten bezig en zit nu op 21 dagen nog niet gevonden.. ik heb zelf een afspraak bij de gynacoloog op 1 juli om te kijken of er iets mis is.

Hoihoi,
Meeste is wel gezegd, wat ik nog kan aanvullen is dat bij mij heel erg hielp om de app 'Clue' te downloaden. Dan kun je alles een beetje in de gaten houden. Hielp bij mij elke maand in ieder geval wel om de dagen te monitoren!
En die 20% die eerder benoemd werd... vorig jaar werd me 10% verteld, dat je elke cyclus 10% kans hebt om zwanger te raken. Maar hou er inderdaad vooral gewoon rekening mee dat het ontpillen wel eventjes kan duren. Je lichaam is er al 20 jaar aan gewend. :) 
Succes!!

Weet ook dat als je net gestopt bent met de pil, je heel veel zwangerschapsverschijnselen kunt krijgen die uiteindelijk op niks uitdraaien... Ik heb in de eerste 3 maanden na het stoppen met de pil werkelijk álle symptomen gehad, en toen ik zwanger bleek te zijn was ik al een week heel droog op m'n menstruatie aan het wachten. Tot mijn man zei: moet jij niet een keer een test doen als jij na een week nog niet ongesteld bent geworden? Ik had namelijk wel al een week menstruatiekrampen, enige wat uitbleef was het bloeden. Na de bevalling is mijn cyclus onregelmatig gebleven, en nu weer zwanger van kindje 2 (29 weken). Dus ook al zou je cyclus onregelmatig blijven, dan zou je alsnog gewoon zwanger kunnen worden. ;) Als je er mentaal veel mee bezig bent, kun je ook vanalles voelen zonder dat er werkelijk iets aan de hand is. Je lichaam kan je goed voor de gek houden in ieder geval.

Hallo dames, 
zit vandaag al op dag 47 en nog steeds geen menstuatie te bekennen. Heb sinds gister wel een klein beetje bruinige afscheiding maar is zo weinig dat ik het makkelijk met een inlegkruisje kan opvangen. Heb een beetje trekkerig gevoel in mijn onderbuik maar geen menstuatie pijn. Merk dat het mij super onzeker maakt. Heb vorige week test gedaan en die was negatief. Wanneer zou ik weer een test kunnen doen? Mijn buik is ook echt opzet. Zou graag vanavond met een vriendin een wijntje gaan dtinken maar durf het eigenlijk niet zo goed. Kan iemand mij geruststellen? 
X vrouwke

Zolang je nog geen positieve test hebt, lekker een wijntje drinken! 
Volgens mij heb je nog geen regelmatige cyclus, en 47 dagen is niet zo gek als je net bent gestopt met de pil.

Hi Vrouwke, ik ben het eens met gebruiker :) maar als aanvulling.. Als je vorige week voor het laatst getest hebt kan het eigenlijk ook geen kwaad om nog eens een test te doen. Dat is denk ik wat ik zou doen. En is de test negatief dan zou ik ook gewoon een glaasje drinken hoor. 

Gisteravond toch maar wijntje gedronken maar wel met gemengde gevoelens. Ik moet gewoon afwachten en ik denk nu ook negatief is negatief. Over 1 week moet ik terug naar de huisarts als mijn menstuatie nog niet opgang is gekomen. Ik heb 5 jaar geleden endrometriose weg laten halen en vorig jaar een crio behandeling gehad. Dus vandaar dat ik me steeds verder ongerust maak. 

Terug
Bovenaan