wanneer kindje erkennen?

A

Anoniem

Guest
Hallo Meiden,

Gister was ik bij de verloskundige en die zei dat je na 24 weken moet gaan erkennen. Nu had ik dat ook al hier op mijn werk bij burgerzaken  gevraagd (ik werk niet  bij dezelfde gemeente als dat ik woon). Daar zeiden ze dat ik het mocht doen wanneer ik wilde, maar dat het verstandig was de eerste 3 maanden af te wachten.
Wanneer hebben of gaan jullie het kindje erkennen??

Liefs
Wilma

Hey Wilma!

Bedoel je erkennen of aangeven?
Aangeven moet je binnen 2 a 3 dagen nadat het kind geboren is.
Erkennen moet de vader van het kind doen voordat ie geboren word en als jullie niet getrouwd zijn. Ik zou met erkennen wachten totdat de echo enzo er goed uit ziet en er zekerheid is.
Hoe ver ben je nu dan?

Gr meimama
(nog 10 dagen te gaan!)

quote: mei07mams reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-04-2007 12:29:14'));

Hey Wilma!

Bedoel je erkennen of aangeven?
Aangeven moet je binnen 2 a 3 dagen nadat het kind geboren is.
Erkennen moet de vader van het kind doen voordat ie geboren word en als jullie niet getrouwd zijn. Ik zou met erkennen wachten totdat de echo enzo er goed uit ziet en er zekerheid is.
Hoe ver ben je nu dan?

Gr meimama
(nog 10 dagen te gaan!)

Hai Meimama,

Ik bedoel  erkennen. Dat moet zo wie zo anders kan mijn vriend het  niet eens aangeven en moet ik dat zelf doen binnen 3 dagen.  Ik ben nu 10 wk en  2 dg en heb met 8 wk en 5 dg al een echo gehad. En dat zag er allemaal al goed uit. 4 mei heb ik weer een echo, maar dan zit ik natuurlijk pas op nog geen 12 weken.
Ik vroeg me vooral af wanneer andere dit hebben gedaan of gaan doen. Omdat burgerzaken bij de gemeente waar ik werk zegt: wacht even tot de 3 maanden en ga het dan aangeven. En de verloskundige zegt wacht tot je voorbij je 24 weken bent. Wij zaten te denken om het eind mei, begin juni te gaan doen.

Groetjes
Wilma

Wij zijn op 20 maart getrouwd, ik was toen 33 weken maar we hebben voor de zekerheid ook erkenning aan gevraagd dat was een maand daarvoor..
Ik zou het gewoon doen wanneer jullie dat willen maar in principe is het nu nog niet nodig kan ook als je over de 20 weken zwanger bent.
Volgens mij moet je ook meer dingen regelen als je niet getrouwd bent maar wat precies weet ik niet want wij zijn juist getrouwd om dat allemaal niet hoeven te regelen! hihi

Groetjes!

Hallo,

Wij hebben het kindje erkent toen ik nog geen drie maanden zwanger was. Dit kwam omdat we allebij vrij waren en de gemeente wel open was.
Het maakt dus eigenlijk niet uit, je moet er alleen rekening mee houden dat jij ook mee moet. Je vriend kan het dus niet alleen doen.

Succes en een goede zwangerschap.

jmak

Hoi,
Wij hebben het na de 20 weken echo gedaan.
We hebben al twee kids samen, en dit word onze derde.
We hebben het op tijd geregled, omdat als er onverhoopt iets met mijn vriend zou gebeuren, dan zou dit kindje niet zijn achternaam krijgen terwijl de andere twee dat wel hebben.
En dat zou ik heel rot vinden.
Dus dat is gedaan.
Trouwen heeft niet eens zo veel voordelen vertelde de man van het gemeentehuis ons.
Je kunt na de geboorte ook via het kantongerecht het ouderlijk gezag aan vragen voor je partner.Dat is nl niet standaard als je niet getrouwd bent.
Voogdij etc is ook niet geregeld als je wel getrouwd bent.
Wel is als je getrouwd bent  het erfrecht mee geregeld.Maar ook dit kun je gewoon apart regelen.
Mijn partner heeft een eigen zaak, en we hebben een koopwoning op beide namen dus  daarom is trouwen lastiger, ook ivm huwelijkse voorwaarden etc..dat is wat ons een beetje tegenhoud.Kost extra geld, en geregel.
Maar goed alles is te regelen!
Groet R

Hoi,
Wij hebben de erkenning geregeld toen ik zo'n 5 maand zwanger was.
Kan ook eerder hoor maar het kwam gewoon zo uit.
En idd als je ook het ouderlijk gezag wilt delen zul je dat als je niet getrouwd bent
via de rechtbank moeten doen.
Het erfrecht hebben we laten vastleggen in ons testament. Dit hebben we gedaan
bij aankoop van ons huis. Toen was die kleine er nog helemaal niet maar dit kun je
wel allemaal al vast laten leggen. Helemaal omdat wij ook mensen hebben waarvan
wij absoluut niet willen dat die van ons erven (broer/zus).
Verdere info kunnen ze je zo op het gemeentehuis verstrekken.
Groetjes Melanie 35.3 wk zwanger van nr 2

Erkenning kan volgens mij nu al, daar zijn in elk geval geen termijnen aan verbonden. Je moet daarna (na je kind is geboren) wel gezamelijk gezag aanvragen bij de rechtbank (is veranderd dit jaar, maar sommige kantongerechten doen het nog wel). Dan heeft je vriend ook het gezag, alleen met de erkenning niet. Je hebt wel de erkenning nodig om het gezamelijk gezag te regelen. Als je getrouwd bent hoeft dit niet dan hebt je van rechtswege al het gezamelijk gezag.
groetjes
lia

Terug
Bovenaan