wanneer kindje erkennen?

Hoi,

Ik ben nu 22,3 weken zwanger en wij hebben dit 2 weken geleden gedaan. Toevallig omdat wij toch bij de gemeente moesten zijn voor een nieuw paspoort. Volgens mij maakt het niet zoveel uit, alleen moet je er niet al te lang mee wachten.

Ik dacht zelfs dat als je dit nog niet gedaan hebt, je vriend geen inbreng heeft, mocht er iets met jou gebeuren. (weet het niet meer zeker).

Jullie kunnen dit dus gewoon vanaf nu doen, heb je dat ook weer geregeld.

Veel succes

Liefs
Nicole

De man erkent het kind niet, JIJ erkent je partner als de vader!!! Hierbij geef je ook aan welke achternaam het kindje (en alle volgende kinderen met dezelfde partner) zal krijgen. Als je getrouwd bent, is dit overigens niet nodig ;-)

En dit kan je op elk gewenst moment doen. Ik denk dat ze zeggen "na 12 weken" omdat dan de grootste kans op een miskraam voorbij is, er áls t misgaat toch meestal nog niets officieels bij geregeld moet worden etc. Maar het kan wel!

Als je niet erkent hebt, heeft de vader inderdaad officieel geen rechten, geen verbintenis met het kind. Krijgt dus ook automatisch dan de achternaam van de moeder!

Hoi hoi,

Erkennen zou ik idd ook na 12 weken adviseren.
Wat ik je ook adviseer is om je vriend ouderlijk gezag te laten aanvragen. Je kunt gewoon via google zoeken naar ouderlijk gezag. Is een formulier invullen en opsturen, maar kan een hoop ellende besparen.

Mijn man heeft een dochterje uit een eerdere relatie. Ze is erkend en draagt zijn achternaam alleen is hem nooit verteld dat hij ook gezag moet aanvragen. Doordat hij dit niet had zijn we rechtzaak in en uit gegaan en heeft hij haar bijna 2 jaar niet mogen zien.

Voorkom dus een hoop (mogelijke) ellende en geef ook gezag aan je vriend.

Veel succes!

groetjes!
Linda

5,5 week 1e kindje 2e zwangerschap

Terug
Bovenaan