Wanneer klussen als je onregelmatig ongi bent?

Hoi zwangere dames!

Alemaal van harte met jullie zwangerschap!
Ik ben Billie en ga na de volgende ongi klussen voor ons eerste kindje!
Nu heb ik een vraagje daarover:

Ik ben sinds ik gestopt ben met de pil onregelmatig ongi.
Cycli als volgt:

28 dagen
31 dagen
39 dagen
Zit nu op dag 32 en nog niet ongi.

Wanneer kunnen wij nu het beste klussen?
Want ik weet mijn eisprong niet goed te bepalen. Heb wel elke maand een paar dagen van helder slijm en pijnlijke tepels.

Hebben jullie ervaring met zwanger worden terwijl je een onregelmatige cyclus had?

Ik hoor graag van jullie!!

Liefs, Billie
26 jaar,
Op weg naar eerste ronde voor eerste kindje



 
Hoi Billie,

Ik ken het zelf ook hoor. Alleen zijn wij er niet direct zo heel erg mee bezig geweest. Ik ben in nov 2003 gestopt met de pil, omdat ik wist dat het toch wel een tijdje zou gaan duren. Ik dacht zelfs dat ik hormonen nodig zou hebben. Ik ben in 2004 4 of 5 x ongesteld geweest, dus heel onregelmatig. Begin maart hadden mijn man en ik zoiets van, nou als het in december nog niet spontaan gelukt is gaan we wel naar de huisarts (voor hormonen). In mijn familie hebben er meer last van, dus had het bij mij net zo goed ook zo kunnen zijn.
Op 26 maart dit jaar bleek de bevruchting plaats te hebben gevonden. Nu verwachten wij 30 dec. ons eerste kindje.

Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar weet wel dat het erg lang kan duren.
Misschien is het beter als je gewoon 'klust' als je daar zin in hebt en het zeker niet te gefoceerd gaat doen. Misschien is tempraturen wel een optie, maar dan wordt het zo'n verplichting.

Wij 'kluste' als we zin hadden en had 1 van ons geen zin dan deden we het een dacht later. Ik heb 1 jaar en 4 maanden moeten wachten, maar het is wel heel spontaan gegaan. Had nl. geen flauw idee dat ik zwanger was, was wel moe, een mensruatie gevoel in mijn buik en had gevoelige borsten. Maar ja in mei vermoeid zijn kan ook duiden op voorjaarsmoeheid, ik heb het altijd in die periode. En gevoelige borsten had ik ook altijd als ik ongi moest worden, samen met het ongi gevoel dacht ik dus niet dat ik zwanger zou zijn. Het was dus echt een verrassing.

Groetjes,

Yvonne 18w+3d
 
Hoi Billie,

De allerbeste tip die ik je kan geven is om de dag seks hebben ("klussen" vind ik persoonlijk zo'n naar woord). Dan maak je altijd de beste kans, omdat er dan altijd "goede" zaadcellen aanwezig zijn. Nou, veel plezier en succes ermee!

Groetjes, Hille (inmiddels ruim 35 weken zwanger van de derde)
 
Hoi,

Als ik jou was zou ik ovulatietesten gebruiken bij de volgende cyclus. Het is een beetje prijzig als je een onregelmatige cyclus hebt maar ik kan het erg aanraden. Ik ben 2x direct zwanger geraakt m.b.v. de ovulatietesten van Clear Blue. Ik kwam er zo achter dat mijn eisprong niet 14 dagen voor de ongesteldheid was maar 11 dagen. Rond de eisprong raden ze aan sowieso om de dag te klussen en als ik mijn eisprong signaleerde dan klusten we nog een keertje extra.

Succes!

Groetjes F (32 weken)
 
Ik wil niet flauw doen, maar eerlijk gezegd was ik blij geweest met jouw cycli! Ik heb nog nooit een regelmatige cyclus gehad, dus daar had ik ook niet op gerekend na het stoppen met de pil. Maar ik kreeg cycli van 2 weken tot 8 weken. Mijn huisarts vond dat het eerste half jaar nog "niet medisch interessant" (overigens wel een prima huisarts verder, ondanks zo'n opmerking)
Toch duurde het bij ons "maar" 5 maanden toen het raak was. Ik moet toegeven, die 5 maanden duren erg lang, als je graag zwanger wilt worden.
Ik zou er nog niet te veel mee bezig zijn; de lol in je relatie is eigenlijk veel belangrijker.
In ieder geval heel veel succes en geduld gewenst, maar  hopelijk lukt het snel.
groejtes
greet
 
Ik had ook een nogal onregelmatige cyclus (geen idee van hoeveel dagen).
Wij zijn dan ook min of meer op goed geluk zwanger geraakt. Hoewel....
We hebben eigenlijk een maand lang bijna elke dag geklust, dus het is niet zo heel vreemd dat we zwanger zijn, want een van die dagen moet toch raak zijn.

 
Hoi billie had dus ook een onregelmatige cyclus.
Eentje van 34 dagen andere keer eentje van 45 de laatste van zelfs 54 dagen ja lang he.
Met die laatste ben ik dus toch zwanger geraakt,heb dus de tempratuur bijgehouden,kon niet zo veel zien want haddus een regelmatige tempratuur en heel toevallig goed geklust ja om de dag als het kon maar kan ook om de 2 dagen hoor .
Dus je ziet je kan best zwanger worden ben nu alweer 28 weken verder en alles is goed.

Veel suc ermee hoor

liefs claudia
 
Hoi Billie,

Ik had ook een erg onregelmatige cyclus. Variërend van 4 tot 8 weken. We zijn ongeveer een jaar bezig geweest om zwanger te worden. Na ongeveer een half jaar heeft onze huisarts ons doorverwezen naar de gynaecoloog. Ik stond op het punt om Clomid (hormoontabletten) te gaan gebruiken, toen ik toch spontaan zwanger werd.

Wij hebben in dat jaar geen gebruik gemaakt van temperaturen, ovulatietesten of wat dan ook. We hebben seks gehad wanneer we daar zin in hadden. Waar je wel een beetje rekening moet houden, je moet het zwanger worden niet je leven laten beheersen. Hoe meer je met zwanger worden bezig bent, hoe moeilijker het kan zijn om zwanger te worden.

Succes!! Monique
 
Terug
Bovenaan