Wanneer kraampakket aanvragen?

Vorige wk ben ik bij de vk geweest, ik heb toen het nr gekregen van de kraamhulp-instantie die in mijn regio actief is. Deze heb ik gebeld, en verwezen mij door naar mijn zorgverzekeraar.
Ik heb nu alles geregeld, ik moet alleen nu zelf mijn kraampakket betalen.
Dit is geen probleem op natalis.nl kan je die zo bestellen.

Maar wanneer vraag je dit pakket aan? Ik ben nu 'nog maar' 12 wkn zwanger.

Liefss...

Hallo,

Als je aanvullend verzekert bent krijg je het van je zogverzekeraar.want daar heb je recht op.Ik ben ook aanvullend verzekert en ik krijg het ook van de zorgverzekeraar.En je kunt het nu wel aan vragen hoor.

Groetjes Peggy.

ik zou t ook vast aanvragen.je weet niet hoelang het duurt voordat je het krijgt.niet elke verzekering verstrekt een kraampakket,het is een service.ik heb het wel en heb met 12 wk de zorgverzekeraar gebeld en 2 wk later had ik de doos al in huis.soms zit er iets niet bij en dan moet je dat nog apart aanschaffen(zoals bij mij navelbandjes)nog een reden dus om het op tijd te bestellen.
groetjes kari

Hi,
Ik heb dus alleen het basispakket, geen aanvullende pakketen. Dus word het kraampakket niet vergoed.

Ik vraag me dus alleen af, wanneer je zoiets aanvraagd?

Nens

Ik heb net naar de zorgverzekeraar gebeld ivm kraamzorg en toen heeft ze (de mw aan de telefoon dus)  direct het kraampakket voor me aangevraagd. Het kwam uiterlijk in week 34 vertelde ze mij. Gewoon een belletje aan wagen zou ik zeggen.

Ik ben overigens vandaag 12 weken en 4 dgn zwanger.

quote: Tee reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-09-2006 15:51:21'));

Ik heb net naar de zorgverzekeraar gebeld ivm kraamzorg en toen heeft ze (de mw aan de telefoon dus)  direct het kraampakket voor me aangevraagd. Het kwam uiterlijk in week 34 vertelde ze mij. Gewoon een belletje aan wagen zou ik zeggen.

Ik ben overigens vandaag 12 weken en 4 dgn zwanger.

Ik ben hier dus niet voor verzekerd.

quote: Nens21 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-09-2006 16:02:35'));

Ik ben hier dus niet voor verzekerd.

Dat had ik al begrepen. De vraag was toch wanneer je het zou moeten aanvragen? Hierop vertelde ik dus dat mijn verzekeraar het al met 12 weken aanvraagd, dus zou het bij jou ook al makkelijk kunnen, ongeacht of het vergoed wordt of niet. Maar het wordt pas veel later geleverd dus zou je ook nog wel even kunnen wachten lijkt mij. Zo bedoelde ik mijn berichtje althans, mijn excuses als we elkaar niet hebben (of nogsteeds niet..) begrijpen.

Als ik het zelf had moeten betalen had ik de doos pas met een week of 30 in huis gehaald. Dan ben je nog ruim op tijd. Mocht de levertijd van Natalis o.i.d. via internet lang zijn dan kan je bij veel ruim gesorteerde drogisten hem bij elkaar shoppen en ik dacht dat Prenatal ze ook standaard   helemaal compleet heeft staan.
Je kan hem trouwens best kritisch shoppen denk ik, kan je wellicht nog op besparen als je de zaken los koopt.

Tip: wat sowieso te kort zit in het kraampakket zijn de kraamverbanden. Dat zijn van die enorme maandverbanden, maar echt heel onhandig als je die tekort hebt in je kraamtijd en je man de drogisten af kan gaan struinen voor de pakjes. Hier zijn ze bij de drogist namelijk niet altijd op voorraad.

Groetjes
Wasabimammie!

Terug
Bovenaan