wanneer kregen jullie een buikje?

Hallo meiden,

Ik heb ergens gelezen dat je baarmoeder de eerste 12 weken nauwelijks groeit en dat je qua gewicht ook niet veel aankomt in de eerste periode. Toch hoor je van vrouwen dat ze al snel hun broeken niet meer paste.

Ik ben dus erg benieuwd hoe het bij jullie was. Wanneer werd je buik wat groter en wanneer begon je dit ook in je gewicht te merken?

Ik merk nu al dat een aantal broeken niet lekker meer zitten, maar misschien komt dit ook doordat mijn darmen van slag zijn?

Groetjes,
Gizmo
4 weken en 2 dagen zwanger!

Hallo gizmo80.

ik merkte na 12 weken dat mij de broeken niet meer paste, ik kreeg toen al een echt ''buikje''
maar ik heb nu ook een hele dikke buik,(ben nu 37 weken zwanger) het kan dus dat je broeken niet meer zo lekker zitten, het is bij de 1 heel anders dan bij een ander, ik kon toen nog wel gewoon mijn ''eigen'' broeken aan, een kennis was ook zwanger en die heeft pas in de 6e maand van haar zwangerschap zwangerschaosbroeken moeten aanschaffen..

Groetjes

Ik ben met 10 weken al positiekleding gaan dragen. Kon mijn eigen kleding nog wel aan, maar het knelde aan alle kanten. Ben nu 12 weken en begin nu echt een buikje te krijgen door de baarmoeder heb ik het idee. Had al wel heel snel, met een week of 6, een dikkere buik omdat mijn darmen op gingen zetten. Denk dat dat ook is waar jij last van hebt.

Hi,

Bij de vorige zwangerschap heb ik tot bijna 5 maanden in mijn gewone kleding gelopen. Nu ben ik 16 weken ver en loop ik al tijden in zwangerschapskleding. Ten eerste omdat ik ontdekte dat deze vaak veel lekkerder zit (niet alle broeken, maar sommigen wel) en omdat ik nu het gevoel heb dat mijn buik zich eerder ging vormen.

Het dikker worden heeft niet alleen met de groei van de baarmoeder te maken. Ook worden er de nodige vetreserves aangemaakt. Ik weet dat nu (16 weken) mijn baarmoeder pas ergens halverwege de navel en het schaambot zit, maar mijn buik is al wel dikker. Ik had de nodige vetreserves al van mijzelf (heb overgewicht), maar heb wel het gevoel dat nu alles naar de buik is gegaan.

Gr. Tamara.

Hoihoi,

Bij m'n eerste zwangerschap heb ik tot 5 maanden in normale kleding kunnen lopen. Heerlijk. Bij m'n tweede zwangerschap was ik rond de 12 weken dat ik m'n eerste zwangerschapsbroek weer uit de kast heb getrokken.

Als het je eerste zwangerschap is, dan kunnen het inderdaad ook je darmen zijn, die werken niet meer zo goed en daardoor wordt je buik dan natuurlijk ook dikker. Had hier zelf ook erg veel last van.

Groetjes,
Jo

Bij de eerste was ik met de test, dus 1 dag overtijd, al 2 kilo zwaarder. Een beetje zoals tijdens je cyclus je ook wisselt in gewicht, en vocht vasthoudt. Maar pas met 16 weken moest ik ook zwangerschapsbroeken aan.

Bij de tweede was dat al eerder, en bij deze derde moest ik met 9 weken de eerste broeken wegleggen en zwangerschapkleding aan. Terwijl mijn gewicht nu juist op peil bleef.

Terug
Bovenaan