Wanneer krijgen we er een ritme in?

<p>Hoi,</p><p>Mijn zoontje is nu 8 weken oud. Hij krijgt volledig bv. Hij komt netjes om de 3/4 uur en de laatste 3 dagen sliep hij lekker door (6 uurtjes of langer). Gisteren ging hij om 20.00 uur slapen tot 2.00 uur, ik had verwacht dat hij toen rond 23 uur wakker zou worden voor een voeding en dan lekker tot in de ochtend zou slapen, niet dus haha. Ik weet dat er nog veel gaat veranderen o,a bij sprongetjes prikjes etc. maar wanneer krijgen we een ritme kwa voedingen en slaap? En had ik hem bijv. gisteren om 23 u wakker moeten maken zodat hij in de nacht wel door zou slapen? </p>

Hoi, 
Mijn zoontje is nu ook ruim 8 weken maar hij krijgt fv. Ik maak hem wel wakker rond 23.00 uur. Hij slaapt er goed op tot een uur of 7. Alleen de afgelopen 2,5 weken deed hij lastig met de laatste fles. Toen een avond overgeslagen om te kijken of hij de nacht door kon komen zonder deze fles maar dat was niet het geval. Ik maak hem nu gewoon weer wakker en daar doet hij het nu goed op. Ik zou het gewoon eens proberen. 
Ze gaan hun ritme nog wel vaker omgooien denk ik?

mijn dochter krijgt ook volledig borstvoeding en is nu ruim 5 maanden. Heb er nog steeds geen ritme in. Heb me er maar bij neergelegd dat dat vanzelf wel een keer gaat komen. (tenminste dat hoop ik haha) Ze slaapt overdag de ene keer langer dan de andere keer waardoor ook de voedingen verschuiven. Ze krijgt bij mij als ze wakker wordt voeding. Soms kan ik haar om 20.00 in bed leggen en dan blijft ze slapen. Dan voed ik haar nog wel rond 22.30 en ze slaapt dan tot de volgende ochtend. Maar er zijn ook veel avonden dat ze niet blijft slapen en dan zit ze gewoon nog gezellig bij ons beneden totdat het tijd is voor de laatste voeding. 
Dat doorslapen snachts begon hier rond de 9 weken en ik heb haar altijd nog die late voeding gegeven. Dat is helaas geen garantie voor doorslapen. En in principe is 5-6 uurtjes achter elkaar al doorslapen bij een baby. 
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze pas rond de 6 maanden een vaster ritme krijgen. 

Ach ik heb hier soms ''Zijn perfecte ritme" en dan gooit meneer het wel weer om.
Ik heb de controle losgelaten en laat hem het bepalen. Wel start ik elke dag om 7:30 (Als hij niet wakker is maak ik hem wakker) en maak ik hem 's avonds wakker om 22:00/22:30 voor zijn laatste fles zodat hij de nacht doorslaapt.
Nu zit hij bijvoorbeeld in een sprongetje en woelt hij de hele nacht door zijn bed. Dus papa en mama mogen nog niet doorslapen en stoppen hem regelmatig weer even in. En als hij zichzelf rond een uur 5 weer onder de deken vandaan wurmt kan het ook nog goed zijn dat hij toch een klein flesje wil..

Ach ik heb hier soms ''Zijn perfecte ritme" en dan gooit meneer het wel weer om.
Ik heb de controle losgelaten en laat hem het bepalen. Wel start ik elke dag om 7:30 (Als hij niet wakker is maak ik hem wakker) en maak ik hem 's avonds wakker om 22:00/22:30 voor zijn laatste fles zodat hij de nacht doorslaapt.
Nu zit hij bijvoorbeeld in een sprongetje en woelt hij de hele nacht door zijn bed. Dus papa en mama mogen nog niet doorslapen en stoppen hem regelmatig weer even in. En als hij zichzelf rond een uur 5 weer onder de deken vandaan wurmt kan het ook nog goed zijn dat hij toch een klein flesje wil..

@Mama-T 
Ik zal het eens een keer proberen in de avond! Soms geprobeerd in de ochtend en toen was ik een uur verder en meneer lag gewoon te slapen aan de borst, dus dat ging niet helemaal goed toen. 

@Anneee ja idd heb er me ook bij neergelegd dat het eerste jaar gewoon even doorbijten is en je juist moet genieten van de goede momenten want voor je t weet wordt het in een klap omgegooid haha. :).

Terug
Bovenaan