Wanneer krijgen we er een ritme in?

Na 4 maanden nog altijd niet echt een ritme... ik volg haar vooral en daarop is ze wel heel vrolijk. Enigste wat wij wel doen is tussen 18.00-19.00 avondfles en 23.00 nog een fles maar dan slaapt ze half en dan komt ze helaas nog tussen 3 en 5... eerder half 4... hopelijk gaat er meer ritme komen als ik weer aan het werk moet. 

Mijn dochter kreeg ook bv op vraag en haar ritme veranderde constant. Pas na een jaar hebben we echt een ritme wat langer dan een maand aanhield en zelfs dat gaat soms toch net even anders. Mijn tip: laat het gaan ☺️. Succes!

Ritme is lastig! Qua eten kun je gaan starten met vaste voedingstijden bij 6 maanden, op de site van het cb stond iig een folder daarover en zullen ze je ook uitleggen bij de controle van 6 maanden.. mijn zoontje heeft de eerste 6 maanden geen ritme gehad in alles, sliep wel vanaf 6 weken 10-12 uur snachts en maakte hem niet wakker. Werd hij chagrijnig van en wilde dan juist niet eten. Duurde hier ook zeker 1,5 maand voordat hij, maar ook ik, gewend waren aan de vaste tijden. Jesse is nu 10 maanden en heeft vaste voedingstijden, maar ritme overdag qua slaap, spelen etc hebben we niet. Meneertje trekt zijn eigen lijn hihi.  

Hier een jongetje van 4 maanden en ook nog niet echt een ritme gevonden. Het enige dat standaard is, is dat hij rond 23 uur zijn laatste voeding krijgt en dan meestal wel lekker doorslaapt. Overdag volg ik hem vooral, dus ik doe er ook niet echt mijn best voor. Komt vanzelf wel, denk ik. 

Ik heb met mijn dochter van 4 mnd ook geen ritme..ja voeden iedere 3 a 4 uur. Helaas snachts ook nog vaak 2x (om 1 en 5 uur).. soms is ze om 6 uur wakker en soms om 7 en soms gaat ze slapen om 19 uur en soms om 21 uur.. het wisselt zo erg! Ze krijgt bv en ga langzaam starten met hapjes en zometeen pap, in de hoop op meer slaap :) Als ik t zo hoor heb je t al prima in orde iig!

Ik denk dat je je erop in moet stellen dat je de eerste maanden geen ritme hebt. Mijn zoontje is 9 maanden en kreeg vanaf het moment dat hij naar het kdv ging (3maanden) wel enigszins een ritme. Maar ze gooien het net zo makkelijk weer om. Ritme qua eten is al maanden hetzelfde, maar slaapjes totaal niet. Geen touw aan vast te knopen haha. Het ritme qua eten ging bij ons opeens vanzelf. Eerste weken een beetje lopen klooien met tijden etc. en opeens kwam hij zelf om de 4uur overdag en wilde hij de late avondfles niet meer drinken. We hebben deze toen weggelaten en hij sliep goed door. Komt dus allemaal vanzelf

Het enige waar bij ons een regelmaat in zit, is dat ik continue moe ben ? (beetje flauw... de humor blijven zien is belangrijk ?).
Wij hanteren ongeveer vaste flestijden. Dat houdt in dat ze om de 3/4uur een fles krijgt. De ene keer komt ze zelf. De andere keer moeten we haar wakker maken. Met 9 1/2 week is er qua slapen geen peil meer op te trekken. Slapen, niet slapen, pruttelen in haar bed tot haar rommelmomenten. Zoals nu. Na een poging tot in bed slapen (want ze is echt moe en heeft dit nog weinig gedaan vandaag) hangt ze nu weer in de draagzak. Gelukkig slaap ze hierdoor 's nachts tussen de voedingen door goed.
Ik heb inmiddels geleerd dat alles zijn tijd nodig heeft. Iedere baby is ook anders (best jaloers hier op de doorslapers ?). Go with the flow ?

Terug
Bovenaan