wanneer kun je het hartje horen??

hallo allemaal,ben dinsdag voor de eerste keer bij de verloskundige geweest en zij heeft geprobeerd het hartje te horen maar ze hoorde het dus nog niet.Nu maak ik me daar een beetje zorgen over(al zegt de verloskundige dat ik dit absoluut niet moet doen).Nu weet ik ook helemaal niet hoe lang ik zwanger ben omdat ik meteen de eerste ronde zwanger ben geraakt en een hele onregelmatige cyclus heb(kan 9 weken zwanger zijn maar het kunnen ook 13 weken zijn) en ik kan over een week pas voor een echo terecht.Na hoeveel weken hebben ze bij jullie het hartje gehoord??Groetjes,
 
Hallo,

Ik had mijn eerste afspraak met de verloskundige met 11 weken en toen konden wij het hartslagje ook al voor het eerst horen en zien.
Het kan zijn dat met negen weken (als het er inderdaad negen zijn) nog heel erg diep in je baarmoeder ligt waardoor het hartje niet te horen was.
Als je straks voor de echo ligt zul je het hartje absoluut kunnen zien en horen.

Groetjes Marlene
 
hoi hoi, nou bij mij was t erg vroeg ik was namelijk 9wk 3 dagen,toen hoorde ze al t hartje,de vk stond er zelf ook een beetje van te kijken hoor, maar ja dat verschilt per persoon heel erg.
Ik hoop dat je m gauw hoort, het is echt een geweldig geluidje
liefs door, 14wk 6 dg
 
Hoi,

Ik heb de hartslag van onze uk pas gehoord bij 16 of 17 weken. Toen ik voor het eerst bij de vk was, heb ik een echo gehad, daarop zal wel gezien geweest zijn dat het hartje klopte. Dat was bij bijna 11 weken. Ik ga om de 5 weken naar de vk, dus de 2e keer heeft ze het hartje beluisterd.
Heb jij nog geen echo gehad?? Is vreemd vooral omdat bij jou niet zeker is hoeveel weken je zwanger bent. Voor mij was die eerste echo het bewijs dat ik echt zwanger was.

Groetjes, Ris
 
Mijn eerste twee dochters heb ik wel bij het eerste bezoek hartje gehoord, maar toen was ik ook al ca 13 weken zwanger, bij mijn derde kreeg ik bij de verloskundige een echo (hadden net een eigen echoapparaat aangeschaft) en heb het hartje wel gezien maar niet gehoord (deed ze toen niet, is ze vergeten) Maar heb altijd wel begrepen dat het aan de ligging van je baarmoeder ligt (kan naar achteren gekanteld liggen) en aan de diepte inderdaad (want ook echo moet soms  inwendig, omdat het uitwendig nog achter het schaambeen ligt of zo iets) en dus kan je het hartje in het begin van de zwangerschap lang niet altijd horen. Hang van duur van de zwangerschap en de ligging af.
Maak je maar niet druk (is moeilijk ik weet het) het komt echt wel vaker voor dat het bij de eerste afspraak bij VK nog niet te horen is, maar dat hij/zij het toch echt wel doet!!!!!!!!!!
Geniet ervan!

Voor diegene die het raar vond dat er nog geen echo gemaakt was: Afspraak voor de echo kan meestal pas als je bij de VK geweest bent, komt hier in Noord Holland eigenlijk bijna nooit voor dat je eerst voor een echo mag.
 
GEFELICITEERD!!! Zie je wel, voor niets zo druk gemaakt! Verloskundige weet echt wel waarover ze het heeft! Maar snap het wel hoor! De meeste mensen horen bij eerste afspraak met de verloskundige het hartje kloppen, maarja de meeste mensen zijn dan ook al een week of 12/13 zwanger!
 
Terug
Bovenaan