wanneer kun je het hartje horen??

Hai mamasas,

ik ben student verloskunde en ik denk dat ik de antwoord op je vraag heb. Wanneer ze met een echo naar het hartje kijken (en luisteren), is dat op z'n vroegst bij 6 weken mogelijk. Maar wanneer er alleen met de doptone geluisterd wordt dan is het hartje rond de 12-13 weken hoorbaar. Dit zijn de gemiddelde gegevens, maar het kan ook eerder of later zijn. Misschien is het handig als je eerst te weten komt hoever je zwanger bent, dan hoef je je geen zorgen te maken. Succes.

Groetjes Linds.
 
Toen ik de eerste keer bij de verloskundige was kon ze het hartje ook nog niet vinden, maar we kregen toen wel een echo en daaruit bleek dat ik 12 weken en 6 dagen zwanger was. Pas bij mijn tweede bezoek aan de verloskundige toen ik ongeveer 18 weken zwanger was konden we het hartje horen.

Ik kan je dus zeggen dat je je absoluut geen zorgen hoeft te maken, maar ik ga ervanuit dat je dat toch stiekem een beetje doet. Het is altijd fijn om de bevestiging te hebben.
Ik hoop dus dat je niet lang hoeft te wachten tot je het hartje wel kan horen, maar tot die tijd hoef je je echt geen zorgen te maken.

 
Hoi,

Met 11 weken heb ik een termijnecho gehad, dit gebeurt bij ons standaard. Daarna met 12 weken ben ik bij de vk geweest. Ze kon op dat moment het hartje niet horen omdat mijn baarmoeder naar achteren was gekanteld. Ik moest 2 weken later terug komen om het hartje te luisteren en toen hoorde we het wel. Je hoeft volgens mij nog geen zorgen te maken.

Groetjes Sanne
 
Goeiedg. Wil echt iets weten. Mijn laaste menstruatie was op 28febr.2019. Ik werd niet ongesteld. Dus ben ik in april een test gaan doen. .. En toen zag ik beiden testn van me 2 strepen 1 was rood en 1 was ros het was zichtbaar. Ik ben gelijk een bloedtest gaan doen dat bleekt negatief. Het was iets van 0.4 als ik me niet vergist. Ook echo heeft me huisarts gedaan zezag neks ze zei alln binnen van me baarmoeder is dik.alls zeneks volgnd maand ziet dan gaat ze me verwijzen na een gynaecoloog. Maar verlopg zal zei mij echo doen want ze hft ervarjng zei ze mr jammr zg ze neks ok Ik schrok ok heb het zo gelaten. Na een week kreeg ik hevige buikpijn onder me buik. Het was vreslk hard als een bal. Moe,duizlgheid,misslkheid,hongerheid,me borsten dedn btje pijn. Me onderbuik deed echt pijn vrl als ik bukte. Auto reedt kon ik nt want deed ht pijn. Maar later na 3weken zo had ik ny zoveel pijnen. Ok het is al straks bijna een maand vrbij. Dan ben ik vandg weer gegaan en ze zag weer neks in me baarmoeder!!!!! Ik werd we
 
Hoi Ik heb voor het eerst een echo gehad met 7 weken ( bij de gynaecoloog) daarna met 9 en met 11 weken is veel weet ik maar ben vorig jaar geholpen aan endometriose en nog veel buikklachten dus vandaar wat vaker.  Mij werd verteld dat je het hartje kan horen met 14 weken dus ik krijg dat deze week 
Succes groetjes 
 
Terug
Bovenaan