Wanneer kun je weer zwanger worden na een miskraam?

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,

Dit is mijn tweede topic op dit forum (de anders is "6 weken en toch een miskraam).
Mijn excuses hiervoor. Ik hoop als jullie bovenstaand topic lezen begrip kunnen opbrengen voor mijn verhaal en dat ik smacht naar ervaringen delen.

Ik heb alles moeten mee maken in het buitenland en ben zo blij dat ik hier weer mijn verhaal en ongerustheden kwijt kan.

Ik zou zo graag vernemen hoe het met lotgenoten is vergaan na een vroege miskraam:
- al dan geen curretage
- wanneer kwam jullie cyclus weer op gang
- verliep de tweede zwangerschap wel goed
- hoe snel waren jullie weer zwanger

Ik hoor graag van jullie!

Liefs,
Phoeby

Lieve Phoeby

Ik heb op het zwanger worden bij je topic al gereageerd..

Meis ontzettend veel stertke !!  

Een dikke zoen en een knuffel voor je meis, Liefs Maike Sanne

Lieve Maike Sanne,

Dank je voor je lieve reactie. Op het andere topic heb ik ook weer een reactie geplaatst.
Ik houd je op de hoogte.

Liefs,
Phoeby

hoi Phoeby,

Ik heb zelf een miskraam gehad vorig jaar Febr. met 7 weken zwangerschap. merkte met het bloedverlies al dat het mis ging en uiteindelijk is is het ook vanzelf gekomen..

Mijn cyclus kwam helaas niet heel makkelijk weer op gang, dus heb lang doorgebloed. Uiteindelijk met tabletjes van de huisarts kreeg ik mijn cyclus weer geregeld en ben ik na 2 maanden weer gaan proberen. Ik was direct weer zwanger.
Inmiddels is onze dochter nu alweer 7 maanden!!

Bij de één duurt het weer een tijdje voordat ze wanger zijn, bij een ander gaat het sneller. Ik wil je in ieder geval sterkte wensen om de miskraam te verwerken, want er is toch wel wat met je gebeurt hoor!!

Sterkte,

Liefs,

Suus

Allereerst: wat ongelooflijk  dat je een mk hebt gehad....

Wij kwamen er 2 januari van dit jaar met de termijnecho achter dat ons kindje niet meer leefde. Wij zagen een compleet mini mensje van bijna 10 weken, had toen 11 week moeten zijn. Na 2 weken ben ik toen gecuretteerd.

Toen we in eerste instantie het nieuws hoorden dacht ik: wil eerst een maand afwachten, een ongestelheid afwachten, mijn lijf op orde krijgen (nou ja dat waren niet helemaal de eerste gedachtes, maar tussen horen en curettage zat dus aardig wat tijd en zijn er heel veel gedachtes door mijn hoofd gegaan).... na de curettage wou ik het liefst zo snel mogelijk weer proberen en onze gyn vond dat ook geen enkel probleem... zijn mening was: mocht je zwanger worden, dan was je lijf er blijkbaar klaar voor.

Werd maar niet weer ongesteld. testte negatief (wat op zich in elk geval betekende dat er geen hormonen van de misgelopen zw.schap in mijn lijf zaten!) en na 8 week toch maar op nacontrole gegaan bij de gyn. Inwendige echo gehad en hij vermoedde dat ik binnen 2 week ongesteld zou worden zo niet.... terugkomen.
Na 3 week zat ik er weer inmiddels aardig gefrustreerd dat ik nog steeds niet ongesteld was geworden en alles voor mijn gevoel niet kon afsluiten.

Wederom een inwendige echo en grote verrassing: bijna 8 week zwanger!!!!

Uiteindelijk ben ik dus zo'n 5 week na de curettage zwanger geraakt, als je de 2 'gratis' weken erbij neemt was ik 3 week na de curettage alweer zwanger, super snel dus!

Inmiddels ben ik bijna 33 week zwanger!

Hoop voor jou/ jullie dat het weer snel mag lukken en dat het wondertje dan mag blijven zitten waar die zit voor 40 weken!!!

groetjes,
Marije

Wat vreselijk dat je dit ook nog eens in het buitenland hebt moeten meemaken meid en dan nog wel tijdens je vakantie ook. Ik vond het zo goed van jullie dat jullie nog de tegenwoordigheid van geest hadden om je gyn. in Nederland te raadplegen en haar advies te vragen, super van jullie hoor!!

Zelf  heb ik ook de eerste keer een miskraam gehad rond 6 weken, het duurde erg lang eer dat mijn lichaam het vruchtje vanzelf heeft afgestoten, maar ik wilde het ook via de natuurlijke weg, omdat ik daar toch meer van ben op de een of andere manier. In totaal ben ik denk ik wel 4 weken bezig geweest.

In het ziekenhuis zeiden ze dat ik gelijk wel weer mocht beginnen met zwanger worden, maar zelf heb ik nog een maandje gewacht om de ongesteldheid af te wachten en daarna was ik gelijk weer zwanger. Erg bang natuurlijk dat het weer mis zou gaan en de eerste weken heb ik ook bijzonder veel weeenachtige pijn gehad, maar na die paar eerste  weken een zorgeloze hele zwangerschap en als resultaat een prachtdochter van 2 nu!

Ik geloof ook echt dat een vruchtje niet voor niets loslaat meid, in het ziekenhuis zei de dokter dat mijn lichaam dan juist heel goed werkt door zo'n vruchtje af te stoten en dat hielp mij wel!

Sterkte ermee!

hoi hoi

Shit zeg wat klote allemaal voor je zeg heb geen andere woorden ervoor en ik begrijp heel goed hoe klote jij je nu moet voelen !

Ikzelf heb 2 miskramen achter elkaar gehad niet gecurreteerd kwam telken vanzelf!.

Maar nu ben ik weer zwanger en nu gaat het goed ..ben nu bijna 30 weken en gaat nu super snel ineens...     maar moet je zeggen dat als je nu de volgende keer weer zwanger bent nog steeds heel onzeker kan blijven hoor tenminste dat had ik wel heel erg todat we de 20 weken echo hadden en alles heel goed leek te gaan .. maar zwanger worden kun je eigenlijk meteen weer hoor ze adviseren alleen om een cyclus af te wachen alleen maar omdat je dan beter kunt tellen als je zwanger bent,   wij zijn gewoon door gegaan maar zijn er niet teveel mee bezig geweest dit keer omdat het dan minder kan tegen vallen ) een soort zelfbescherming denk ik )...wij hebben ook pas een test gedaaan bij 1 maand overtijd ipv de vorige keren meteen na 1 dag!!

maar neem je tijd om het te verwerken hoor het is tenslotte niet niks!

wens je veel sterkte met het verwerken en denk eraan alles komt GOED!!!

dikke kus bloem

Hoi Phoeby,

Wat een toestand allemaal daar in het verre Turkije. Het is allemaal al heel vervelend, laat staan in een vreemde omgeving waar je de taal niet spreekt.
Ik hoop dat je dit allemaal een plekje kunt geven.

Ik heb zelf vorig jaar november een miskraam gehad na 6,5 week zwangerschap.
Omdat het niet vanzelf kwam ben ik gecurreteerd en heb ik op advies van de gyneacoloog 1 menstruatie afgewacht. In Januari was ik weer zwanger ( nu 37,5 week).
Eigenlijk dus ook direct na die tijd.

Ik hoop van harte dat het bij jou ook niet lang duurt.

Sterkte ermee,

Suus

Terug
Bovenaan