Wanneer kun je weer zwanger worden na een miskraam?

Hoi meiden,

Dank je wel voor jullie reacties. Het doet zo goed verhalen te lezen van vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt.
Natuurlijk leven mijn ouders en mijn man met mij mee maar het is zo fijn om ervaringen te delen en te lezen hoe jullie dit verwerkt hebben en hoe het verder is gegaan.

Ik zal deze miskraam nooit vergeten en zal het een plekje moeten geven.
Kennelijk is het bij nog vrij snel gegaan; vanaf zondag geen symptomen meer, woensdag begon de bloeding en die zondag daarna was ik bloedvrij.
Volgens de gyn kan ik volgende week woensdag ongeveer mijn ei verwachten. Samen met mijn mannetje heb ik besloten er weer voor te gaan.
Ik had altijd een cyclus van precies 28 dagen. De gyn heeft inderdaad wel aangegeven dat de volgende menstruatie iets langer op zich kan laten wachten.
Mocht het niet direct lukken, dan zal mijn lichaam er nog niet klaar voor zijn.

Ik ben er inderdaad ook helemaal op voorbereid dat ik erg onzeker zal zijn bij een volgende zwangerschap. Het zullen weer angstige weken worden.

Ik ga vandaag voor de zekerheid maar even een test doen om te kijken of al het hcg inmiddels uit mijn lichaam is. Straks test ik en denk ik dat ik zwanger ben maar is het nog steeds "oud" hcg.

Ik zal jullie op de hoogte houden.
Liefs, Phoeby

Lieve Phoeby,

Ik heb in maart 08 een miskraam gehad en toen heb ik een curretage gehad.
Mijn menstruatie was in mei pas weer normaal.
Echter heb ik eind mei/begin juni 2008 weer een test gedaan en voila ik was zwanger.
Nu ben ik 4 maanden zwanger van mijn 2de kindje.
Ik heb naar de miskraam zoiets van wordt ik zwanger dan is het super en zo niet pech en doorgaan.

Ik wens je veel succes.

Dikke kuss knuffel
Christel

Zo wat een verhaal zeg! Echt goed dat je toch eerst ff gebeld heb naar nederland! En dat ze ook nog 2xhet geld proberen te innen... dat snap je toch niet!

Ik zelf ben nu 17weken en 3 dagen zwanger. hiervoor had ik een miskraam toen ik rond week 6 of 7 was. Ik was toen op mijn werk toen ik de miskraam kreeg, gelijk de dokter gebeld. Kon gelukkig gelijk terecht. Ook bij mij heeft de natuur alles "zelf opgeruimd".  
Ben daarna snel weer zwanger geworden. Een vriendin van mij was na een miskraam ook heel snel zwanger! Ik hoop dat je dat een beetje hoop geeft!
Ik wens je veel sterkte. Hopelijk kan je het snel een plaatsje geven, succes

veel liefs ingrid

Terug
Bovenaan