Wanneer maat 80?

Marissa is over 3 dagen 9 maanden. Ze heeft nu maat 86 en ik heb voor de zomer alles maat 74. dat begint nu te passen. Nu is het (bijna) uitverkoop en ik wil wat kleren in gaan slaan. Vooral voor de winter want voor de zomer heb ik eigenlijk alles. Maar welke maat zal ze in de winter ongeveer hebben? Hebben ze dan al maat 80 of duurt maat 80 echt nog wel even? Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik heb zin om te gaan winkelen . Jammer trouwens dat er niemand in de buurt van Eindhoven woont, was leuk geweest om met iemand samen te gaan. Niet dat ik geen vrienden heb hoor :) Maar die hebben meerendeel nog geen kinderen.

Hoi Linda,

Dat van maat 68 ipv 86 zag ik al. Zou niet goed zijn als Marissa krimpt ;-)
Feline heeft best lang maat 74 gehad en ze zit nu in 80. Vanaf dat ze 11 maanden is ongeveer. En ik verwacht dus dat ze in de winter wel in 86 zit (misschien zelfs 92). Het is wel moeilijk, ook omdat kleertjes soms heel verschillend vallen.
Ik heb een shirtje 86 voor de winter gekocht in de uitverkoop afgelopen maart en ze paste hem vorige maand al...... Dus daar heb ik niet zo veel aan. Is van het merk babybarb.

Eigenlijk heb je nu nog niks aan mijn verhaal, advies is het niet hahaha. Maar goed je topic komt wel omhoog, misschien is er iemand anders die er wel meer verstand van heeft.

groetjes Maris

Hoi,

Ik weet het ook niet precies maar wat ik nog wel eens doe is met de curve van het cb. En dan ga je op de leeftijd die je dochtertje dan heeft staan en dan hanteer je dezelfde afstand van de lijnen als dat ze er nu vanaf zit en dan weet je ongeveer haar lengte op die leeftijd. Dan kun je ook wel ongeveer inschatten welke maat ze dan zal hebben.

Is bij ons tot nu toe eigenlijk altijd wel aardig goed gegaan.
Maaike is nu bijna 1 jaar en die gaat nu ook naar maat 80.

Groetjes
Inge

Hoi,

Ik weet het ook niet precies maar wat ik nog wel eens doe is met de curve van het cb. En dan ga je op de leeftijd die je dochtertje dan heeft staan en dan hanteer je dezelfde afstand van de lijnen als dat ze er nu vanaf zit en dan weet je ongeveer haar lengte op die leeftijd. Dan kun je ook wel ongeveer inschatten welke maat ze dan zal hebben.

Groetjes
Inge

Hoi,

Groetjes
Inge

Hoi

Feline is bijna 1 jaar en heeft nu net maat 80.
Ligt wel aan het merk hoor, want van Mexx heeft ze bijv. al een tijdje 80 aan. Maar Hema, Villa Happ en H&M draagt ze nu 80 van...

Groeten Kirsten

Hoi hoi,

Mijn ervaring......Vorig jaar had Hjerre rond zijn eerste verjaardag maat 80. Hij is van juli en dus vroeg ik de verjaardagsgasten dat als ze kleertjes wilde geven ze het liefst maat 92 of een grote 86 moesten kopen voor de winter. Omdat ik zelf niets meer mocht doen, ( ik was zwanger van Elize en moest bedrust houden) had ik ook kleertjes ingeslagen voor de winter in maat 92......Dat was dus veels te groot en dat is het nog steeds. Ik heb zelfs een nieuwe garderobe in maat 86 aangeschaft en dat is vaak nog net te lang....
Mijn Elize zit nu ook net in maat 74 en ik doe maar heel voorzichtig.... Voor voorlopig hou ik het gewoon in maat 80.....Ze groeien niet zo heel snel meer na hun eerste verjaardag over het algemeen.

Groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan