wanneer mag een kindje (helemaal plat natuurlijk in het begin tot ze kunnen zitten) in de buggy?

Hai dames,

Ik heb een probleempje. Net als haar broer is ook onze Ilona aan de grote kant. Patrick was zo rond dat ie 5 maanden was echt uit de reiswieg gegroeid en ben ik hem plat in de buggy gaan leggen. Toen hadden we een 'gewone' kinderwagen. Nu, omdat patrick pas 21 mnd. is, hebben we een tandem kinderwagen (naast elkaar) en ligt Ilona in een soort van 'nestje' (je moet ze maar net kennen hoor, ik had er nog nooit van gehoord). Dat ding is vrij krap. Qua ruimte in de lengte kan ze nog wel wat hebben hoor, maar het gaat voornamelijk om de breedte, ze heeft maar amper ruimte om te bewegen.

Nu is mijn vraag dus: wanneer kan een kindje op zijn vroegst plat in de buggy? Het is wel vervelend dat we nu net de winter tegemoet gaan, toen met patrick gingen we de zomer tegemoet!

x Miranda  

De enige reden dat baby's, volgens mij, in een kinderwagenbak liggen is vanwege het matrasje en de bescherming van de hoge randen. Maar als je kindje al wat ouders is en je haar lekker warm inpakt, maakt het vast niet uit of ze nou plat liggen in de kinderwagebak of de buggy.

En inderdaad, veel baby's gaan op een gegeven moment protesteren omdat ze niks kunnen zien in de bak.

Lotte is morgen 19 weken en vrij klein. Ze past nog in de bak. Ik laat haar erin tot ze eruit gegroeid is, of gaat protesteren. Voor alsnog vind ze het uitzicht naar boven nog razend interessant.

Groetjes, Marisa

hoi hoi

ik zit ook heel erg te twijfelen wat ik nou moet doen..
opzich kan jamie nog net in de bak liggen gaat niet heel lang meer duren maar als hij heel moe  is vid ie het wel goed want dan kan hij lekker slapen maar anders gilt hij de hele boel bij elkaar  eigelijk vind hij de maxi cosi het allerleukst nu wandel ik niet heeeel vaak maar ga wel is winkelen boodschappen doen of me vriend gaat naar de voetbal dus hij zit wel regelmatig in de kinderwagen en de laatste tijd alleen nog maar ik de maxicosi maar ook dat is niet super goed voor ze ruggetje... nu zit ik ook te denken om de wandelwagen uit de doos te halen hmm moeilijk he... hij is nu 3 maanden....

groetjes marielle

Hoi hoi,

Nou, onze Sven heeft 1 keer in de bak van de kinderwagen gelegen en heeft toen de hele boel bij elkaar gekrijst. Hij vond het helemaal niets, dat gehobbel terwijl hij wilde slapen en hij kon ook niets zien.
Dus nu doen we Sven ook altijd in de maxi cosi, dat vindt hij veel leuker. Kan hij goed rondkijken en hij ligt steviger voor als ie wil slapen. Zijn we lang weg, dan halen we hem er af en toe even uit zodat hij kan rekken en strekken zeg maar (gaan we gewoon ergens iets drinken of ik heb hem op de arm in de winkel).
Ik denk dat je je kindje in de buggy kan leggen als hij/zij zichzelf goed recht kan houden. Vooral het hoofdje is dan belangrijk want als die van de ene naar de andere kant wiebelt, lijkt me dat niet zo goed.
Misschien kun je het een keertje in een babyspeciaalzaak vragen. Daar zullen ze het vast wel weten.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Ook onze kleine meid vind het helemaal niets in de kinderwagenbak.
Ze is van 26 mei en vind zichzelf te groot om te slapen in de wagen.
we hebben nu een kussen tegen het hoofdeinde aangelegd en daarin kan ze lekker liggen en over de rand heen kijken.
Zo ligt ze nog iets beschut en is iedereen dus blij.

Van het weekend hadden we om te proberen het zitgedeelte op de wagen gedaan,maar daarin verdwijnt ze nog.Ik vind haar daar nog echt een beetje te klein voor en eigenlijk past ze nog heel goed in de wagenbak(Quinny Xl).

Dus nu ligt ze weer lekker in de bak met een groot kussen.

Groetjes Jes

Hoi!

Sarah was precies 4 maanden oud toen ze zich omdraaide, dus toen heb ik haar in de wandelwagen gelegd. Ik was bang dat ze zichzelf over de rand heen zou gooien. Het paste ook nog maar net. Vanaf die tijd zit ze in de wandelwagen. Die kan helemaal plat, maar ik heb hem wel ietsjes omhoog staan,ze vind het prachtig om te kijken,  maar als het tijd is voor een slaapje, leg ik hem plat, dan is ze zo vertrokken.
Ik trouwens ook wel eens gehoord dat iemand een voedingskussen in de bak legde zodat haar kindje er zo in kon zitten!

groetjes liset

Terug
Bovenaan