wanneer mag een kindje (helemaal plat natuurlijk in het begin tot ze kunnen zitten) in de buggy?

hoi,
als je kindje zich kan omdraaien moet hij uit de kinderwieg/bak.
mijn twee kinderen(nu 1 en 4 jaar oud) zijn beiden rond de 2,5 maand in de kinderwagenzit gegaan.
natuurlijk wel helemaal in lig stand.
in een gewone buggy met kleine wielen dus zonder vering moeten ze zeker wel  6 mnd zijn.
het trilt anders zo en dan schudden ze zo.
maar vaak is een tweeling buggy wel geschikt.
en met dit weer kan je een baby nestje gebruiken dat houdt in ieder geval de trillingen een beetje tegen.

maar en kind van 5,5 mnd mag eindelijk wel eens wat van de wereld gaan zien
veel wandel plezier

mijn zoontje kon met 14 weken al draaien maar ik heb hem tot aan twee weken terug (hij was toen 5 maand in de kinderwagenbak gehouden.

het is erg verlijkdelijk om je kindje in een wagen te lggen en natuurlijk krijg je tevreden gezichtjes, ze kunnen van alles om zich heen zien, maar de kleine babys beseffen niet dat het nog erg slecht is voor de nek/rug en heupjes, jij als ouder moet daar op letten

*
waneer een buggie helmaal plat kan kun je er ook een baby nestje in leggen of ze dus danig inpakken zoals bij een babynestje, de rug ligt dan goed, houd alleen wel rekening met de wielen van de buggie/wagen, de wagen moet niet schokken tijdens het rijden, dit voelt de kleine allemaal terug

Het verbaasd me dat jullie  al de buggy gebruiken. Onze dochter is bijna 5 maanden en ligt nog in de bak, maar puilt er bijna uit!!
Ik durfde het nog niet aan in de buggy, omdat er uitdrukkelijk op staat vermeld: vanaf 6 maanden! (en ik ben dan zo iemand die zich daar precies aanhoudt!)
Ik ga het nu ook maar eens proberen. Lijkt me erg leuk als ze om zich heen kan kijken!

Groetjes Belle

Hoi,

Oeps ik zal het wel helemaal verkeerd doen

Mijn zoontje is 9 weken en vorige week heb ik de wandelwagen omgebouwd tot buggie. Lucas mijn zoontje is best groot voor zijn leeftijd. Van de week naar het consultatiebureau geweest en hij weegt 7300 gram en is 63.5 cm lang. Hij past nog wel in bak hoor, maar ik merkte dat hij graag wilt kijken. Vandaar dat ik dacht, dan gaan we kijken of je ook in de buggie kan. hij past er prima in en hij vindt het heerlijk. Wel op de laagste  stand natuurlijk.    

Hoi,

ons zoontje ligt nog steeds in de reiswieg.
Het gaat nog net, maar vind het eng om al de buggy gaan te gebruiken.
Hij vind het nog steeds heerlijk om in de reiswieg te liggen.
Wij hebben een Quinny Freestyle, moet het allemaal nog zien uit te vinden hoe die buggy prs werkt.
Dus daar zal ik van de week eens mee gaan beginnen.

Groetjes Debby.

hoi,

ik wilde jullie even laten weten hoe we het nu doen; sinds gisteren heb ik het matrasje van de gewone reiswieg in de wagen gelegd, helemaal plat, ik heb er wat gaten in gemaakt zodat ik de riempjes erdoorheen kan halen, de voetenzak erin en voila; mevrouw kan helemaal plat, maar toch lekker zacht, in het buggygedeelte!
In dat nestje (zo noemen ze dat bij deze wagens) was echt geen doen meer, ze kon maar amper bewegen!

x Miranda

Hoi,

ik heb Stijn (15 weken en 3 dagen) nog steeds gewoon in de bak van de wagen liggen. Hij huilt soms wel als hij erin gaat, maar dat is zodra ik met hem ga wandelen over. Hij was de laatste keer 64.5cm (met 14 weken), maar ik vind het zo koud s'morgens en zolang hij er nog in kan uitrekken blijft hij lekker in de warme bak. Ik kan onder zijn voetjes nu nog een vuist doen, maar voor hoelang. Als hij er niet meer in kan gaat hij in het zitje, maar dan wel in de voetenzak. En helemaal plat. Gelukkig heb ik nog twee skipakken voor hem. Heerlijk. Ik heb  wel een extra tuigje bij het  zitje, want die heeft een driepuntsgordel en onze middelste zoon was daar een ware  boeienkoning in en dat wil  ik nu voorkomen. Ik vind de kinderen ook zo groot worden als ze niet meer in de bak liggen en Stijn is al zo fors met zijn zeveneneenhalve kilo.  

Groetjes van Marloes  

Terug
Bovenaan