wanneer mag je je rot gaan voelen omdat het niet lukt ???

A

Anoniem

Guest
Lieve allemaal ,

Ik ben nu 9 maanden geleden gestopt met de pil en was er helemaal niet vanuit gegaan dat het met een maand of twee al raak zou zijn maar nu begin ik toch beetje ongeduldig te worden !
Inmiddels zijn mijn zus en schoonzus allebei zwanger en hebben er twee en drie maanden over gedaan .
En ik gun ze het echt waar !!
Maar baal er nu gewoon van want wil 'mee zwangeren '
Mijn schoonzus begrijpt dat ik baal maar mijn zus zegt dat ik me niet zo druk moet maken en geduldig moet zijn (alsof dat zo makkelijk is ).
Mijn moeder zegt ook dat 9 maanden niets is en niet zo ongeduldig moet zijn .

Nu weet ik heus wel dat er stellen zijn die al jaren bezig zijn met ivf en dat soort dingen en dat vind ik heel erg voor ze !! maar ik begin nu toch soms ook wel beetje verdrietig te zijn ook al is het pas 9 maanden dat we bezig zijn het is heel confronterend om te zien dat mensen om je heen met babykamertjes enz bezig zijn want dat wil ik ook !!

Mijn vraag is dus mag ik me beetje rot voelen soms en verdrietig omdat het na 9 maanden nog niet gelukt is ??? of stel ik me echt aan !

Hoi Bloemmie,
ik voelde me al rot na een half jaar hoor. Maar ik probeer er niet meer aan toe te geven, omdat je er toch weinig controle over hebt. Bij sommige mensen gaat het snel, bij andere mensen duurt het langer voor ze een baby krijgen. Wat je wel voor jezelf kunt aanhouden is dat je, als het over drie maanden nog niet gelukt is, een afspraak met de gyneacoloog maakt. Dat hebben wij ook gedaan, en dat geeft je misschien een beetje grip op de situatie.
Sterkte!

Hi,

Same here, ik begin sinds 3 maanden echt eeen beetje rot te voelen, na weer de zoveelste nega-test of ongi...
En alles en iedereen om je heen is in babylalaland... en hoe blij je ook bent voor een ander het lijkt alsof het jou niet gegund is of iets..

Echter is het wel belangerijk dat we niet ontmoedigd raken,,,dwz laat jezelf toe om je er op bepaalde momenten even helemaal de balen in te hebben...ik bijv na een ongi of neg-test, heb dan 1 a 2 dgn een rot gevoel, maar dan moet ik mezelf weer opkrikken en positief verder gaan met de volgende ronde....want stress helpt niet he !

Het is helemaal niet raar dat je je rot voelt...als je eenmaal een kindje wil, wordt dat verlangen alsmaar groter, dus voel je je ook steeds rotter als dit niet lukt...

Maar lets just go for it... zoveel keer scheepsrecht!

x

Ik vind het niet vreemd hoor. Ik vind 9 maanden al een hele tijd. Je moeder kan wel zeggen dat je eens geduld moet hebben, maar dat je je nu pas rot gaat voelen vind ik al heel knap. Ik was gelijk al zo ongeduldig. Ik vond 5 maanden al lang. En dan te bedenken dat je met 12 maanden je naar de huisarts mag, dus jullie zijn al bijna een jaar bezig. Dat je de moed af en toe in de schoenen zakt is een heel normaal gevoel. Het duurt ook gewoon best lang bij jullie. Veel stellen zijn ook echt binnen een halfjaar zwanger. Dat je nu pas ongeduldig zegt veel over je geduld.

Het enige wat je kunt doen is om de twee dagen gaan vrijen na je ongie tot je zeker weet dat je je eisprong gehad hebt. Dan maak je elke maand de meeste kans. Het duurt nl 48 uur voor er een gezonde dosis zaad is aangemaakt bij de man. Vrij je vaker dan komt elke keer de helft of minder maar vrij (kans is dan nihil), vrij je minder dan zit je bwvs met oud zaad (kansen ook weer gedaald)! Als je een regelmatige cyclus hebt is dit beter op te brengen dan bij een onregelmatige... ik weet niet hoe het bij jou zit.

Je partner kan er op letten dat ie niet te heet baddert, niet doorzakt in het weekend met alcohol (1 of 2 flesjes bier mag gerust maar meer is echt funest, 1 keer een kater kan het sperma echt met 50% minder vruchtbaar maken voor 6 weken), ook heeft veel fietsen ed slechte invloed op de zaadkwaliteit. Als ie veel van zijn kruis eist (haha) kan dit echt invloed hebben.

Is het na 12 maanden nog niet gelukt, dan zou ik wel naar de huisarts gaan! 97% van de stellen is nl wel binnen een jaar zwanger. 2,5 % hebben een beetje hulp nodig en de rest krijgt nooit kinderen. Dus als je na een jaar nog niet zwanger bent is dat echt lang en mag je best een beetje ongerust zijn!

Maar geef de moed niet op! Vrienden van ons waren bij hun eerste kindje in ronde 1 zwanger en bij de tweede heeft 14 maanden geduurd. Het zegt dus niet altijd wat over je vruchtbaarheid.

Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt, ik gun je natuurlijk zo snel mogelijk een positieve test!

Elke maand is er 1 teveel, maar gemiddled doen stellen er een jaar over.

Wij zijn nu na 3 jaar zwanger geworden dmv ivf/icsi van onze 2e. 1e keer zwanger in ronde 2 en nu dus 3 jaar erover gedaan. Je mag tuurlijk ongeduldig worden, maar besef wel dat het gemiddeld een jaar duurt. En misschien heb je wat aan die tips die Bloempje heeft opgeschreven.

Succes.

Nou je mag je zeker wel rot voelen,
doe ik ook al een tijd, en ben er klaar mee!
Daarom ook na de HA geweest...
Zie mn nieuwe onderwerp!
Niet dat je er blij van word...

Hoi

Je mag je zeker wel even rot voelen maar je moet er niet in blijven hangen, mensen kunnen wel leuk zeggen maak je niet druk komt vanzelf bla bla bla misschien lief bedoeld maar je hebt er niet veel aan want dat weet je zelf ook wel, je wilt gewoon ff je verhaal kwijt of ff lekker potje huilen en dan weer door naar de volgende ronde.
Als je graag een kindje wilt dan is een half jaar al super lang!
Maar helaas hebben wij hetzelf niet voor het zeggen ik hoop voor jullie dat het snel gaat lukken en anders lekker naar de huisarts gaan!

succes

heey

ben nog maar met ronde 4 bezig maar voel me ook elke keer weer rot hoor...
Je mag je best rot voelen vind ik...
het is inderdaad heel confronterend als je mensen om je heen hebt die zwanger zijn of net een kindje hebben gekregen...
Snap je helemaal...

sterkte...en hoop voor je dat je snel met je zus en schoonzus mee kunt zwangeren

Terug
Bovenaan