Wanneer matras beschermen?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik vroeg me af wanneer een matras beschermen eronder?</p><p>Ik ben nu 32 weken zwanger en heb last van oefen weeen en ik begin dus te twijfelen.</p><p>Mijn eerste zwangerschap heb ik namelijk geen weeen gehad, omdat hij met 29 weken via een spoedkeizersnee ter wereld kwam. Dat de kleine nu 3 weken langer bij mij is voelt als een feestje. Maar ben elke dag bang dat deze ook elk moment kan gaan komen. </p><p>Vandaar mijn vraag over de matras beschermer! </p><p>Ps. Nu ik toch bezig ben met schrijven. Vraag ik me ook af of ik verschillende weeen kan krijgen? De ene keer voel ik ze als menstruatie de andere keer voel ik krampen in mijn bovenbenen en de andere keer krampen in mijn buik. </p><p>Kan iemand mij toevallig hier iets meer over zeggen?</p><p>Groetjes marcha</p>

Ik wilde mijn beschermer er vanaf week 37 opdoen, maar vond het zo rot slapen dat ik hm na een halve dag eraf heb gehaald. Uiteindelijk zijn mn vliezen wel s nachts gebroken, maar voelde ik het en kon ik uit bed springen voor er iets in mn bed kwam. 
Ik ben nu 37+5 en heb nog steeds niks in bed, weer vanwege het slapen. 
Over de weeën: je kunt buik, rug of been weeën hebben dus dit kan inderdaad anders zijn. 

Oké. Dus slaapt niet geweldig hihi.
Dan wacht ik wel en hoop ik ook dat ik het voel aankomen?
Maar kan dat op 1 dag ook zoveel verschillen met de weeën? Want vannacht werd ik wakker met pijn onderin de buik en nu voel ik krampen in mijn benen! 

Haha nee ik vond t echt verschrikkelijk. Maar kan bij jou ook meevallen! En maar 10% van de bevallingen begint met t breken van vliezen. Ik weet ook niet of t normaal is dat je ze voelt breken hoor. Ik hoop voor je dat niet in eens je hele bed onder t vruchtwater ligt ;) 
Ja volgens mij kan dat wel. Volgens mij kan t bij de bevalling ook een combinatie zijn. Kan trouwens ook nog in je billen.  Ik heb namelijk nu alleen maar kramp in mn billen laatste tijd haha 

@TJF: ja ik heb vorig jaar een nieuw matras gekocht, dus dan hoop Ik dat het niet begint met het breken van mijn vliezen.
Ow in je billen! Heb je misschien tips hoe je die op kan vangen?

@elsiejoy: een goeie tip van de molton. De oudste van mij heeft 2 hoeslaken met een speciale laag voor als hij in bed zou plassen of overgeven. Dus ik denk dat ik die er ook maar bij mij erom heen doe. Hopelijk valt het kraken dan mee van de matras beschermer.
Hahah dat walvis gevoel dat herken ik wel. Ik zit met me Bekken dus echt vrolijk uit bed springen zal ik ook niet kunnen. Maar in mijn fantasie wereld kan ik nog alles aan??

Haha ik herken ook t walvis idee hoor (en last van mn bekken), maar toen ik t voelde knappen, lukte het me toch om uit bed te springen. Alhoewel het er waarschijnlijk niet uit zag, ik was zo bang voor mn bed haha. 
Voor weeën in je billen nog geen tips. Voor in je rug wel: iemand hard op jr onderrug laten duwen. Mijn man heeft dit 6 uur moeten doen haha, alleen maar tegendruk geven. Dat hielp best goed tegen de pijn. 

Ik heb ook die van de HEMA gebruikt ipv die uit het kraampakket. Lag prima en was ook niet te zweterig. Ben in september 2018 bevallen en had daarvoor een aantal hittegolven. Ben nu in oktober uitgerekend en ga weer deze gebruiken. Had trouwens eroverheen nog een gewone molton en een hoeslaken. De kraamzorg heeft alles schoon gekregen. (Thuis bevallen)

Terug
Bovenaan