Wanneer matras beschermen?

Ik heb m er nooit op gelegd, bij beide kindjes niet.
De eerste kwam met precies 40 weken. Het begon s nachts, maar het begon met weeen en toen de matrasbeschermer erop gelegd midden in de nacht. 
De tweede kwam met een geplande keizersnede met 38+5. Natuurlijk had de bevalling ook uit zichzelf eerder kunnen beginnen.
Maar ik vond dat ding zó ellendig liggen en kraken en zweterig. De kans is maar erg klein dat de bevalling midden in de nacht begint met een enorme plens vruchtwater hoor.. het kan net zo goed overdag beginnen met een plens vruchtwater  als je op je bank zit of over je vloerbedekking loopt op de trap ofzo.. dat kun je toch ook niet allemaal beschermen uit voorzorg? Ik vond het eigenlijk nogal overdreven om uit voorzorg al wekenlang op zo'n matrasbeschermer te slapen....
Overigens ging de bescherming bij mijn eerste kindje helemaal schuiven tijdens de bevalling. Niks van gemerkt, maar achteraf dus wel een flinke plas bloed op mn matras. Terwijl we de beschermer echt goed vastgeplakt hadden. Dus soms voorkom je het toch niet, tijdens de bevalling kan het ook nog doorlekken.

@lauraberghoef, dankje voor de tip. Ga morgen even kijken.

@ roze wolkje, en niks op je matras gehad? Top spul, ga ik dan zeker halen.

@ TJF, snap ik helemaal! Zou ik ook proberen al zou ik het het rollend moeten doen hihih.
Zo is dat, goed gedaan zet die mannen ook maar eens aan het werk. Wij pijn lijden hun ook hihih. Dankje voor de tip voor de rug weeën en als je ze weet voor de billen hoor ik ze nog graag van je.?

@ CvB 
Klopt wel het kan altijd gebeuren en om alles te beschermen lukt ook niet. Dan kan ik beter een vuilniszak om mijn ..... doen, dan weet ik zeker dat het nergens in/ op komt.
Dat ding zweet indd en van dat gekraak word je niet vrolijk. Maar morgen even langs de hema voor een beschermhoes. Alle kleine beetjes helpen.

Ik heb een incontinentie beschermer gekocht online kraakt niet en ligt prima . Is molton met aan de onderkant een bescherm zeil! Daaroverheen heb ik een gewone molton gedaan en een hoeslaken ligt prima kraakt niet?? heb hem er nu een week onder liggen ben 30 weken zwanger. Ook handig als ons kindje dalijk groter is en ziek is of een ongelukje bij ons in bed zou krijgen. Ik koop er binnenkort nog 1 of 2 bij voor E31,- per stuk heb je geen nieuw matras dacht ik zo :) 

Heb het er met ong 37 weken volgens mij er op gelegd (kan ook wat eerder zijn, yaay zwangerschap brein) en ben nu (net na 12e) 39+1.. gisteren met precies 39 weken me slijmprop verloren.. wat een vies iets is dat zeg! Verlies nu nog steeds stukjes.. wel gelukkig steeds op de wc en niet in bed.. nu ben ik wel extra blij met die matras beschermers.. heb van die matjes, nog andere matjes voor incontinentie (ouders werken in de zorg en hebben die mee genomen), een molton van de action en daaroverheen me gewone matras hoes.. liever extra beschermd (net een nieuw bed, half jaar oud en in de zwangerschap gekocht wegens rugpijn) dan dat ik straks me matras moet vervangen.. is indd een kleine kans dat t begint met t breken van je vliezen maar las dat t wel vaker gebeurt als je rond mijn periode je slijmprop bent verloren..

qua weeen kan ik nog weinig zeggen helaas.. ik heb al weken harde buiken en laag in me buik krampjes maar de kleine was afgelopen vrijdag nog steeds niet ingedaald.. dus geen idee waarom en waar het vandaan komt.. ik weet wel dat je rug en been weeen pas echt hebt als je gaat bevallen en niet van te voren.. had dat namelijk aan m’n vk gevraagd omdat ik best wel bang ben voor die weeen.. 

heel veel succes nog, dat die kleine nog maar lekker lang blijft zitten (zeker 6 weken) en een voorspoedige bevalling mag hebben! 

Terug
Bovenaan