Wanneer matras beschermen

Hoi meiden

Ik vroeg mij af, vanaf wanneer doen jullie de matras beschermer op bed of doen jullie die er niet op?
Het lijkt mij best wel warm en broeien onder je.

x yvonne

Goede vraag!! Zat het me zelf ook al af te vragen.. de kraamhulp heeft gezegd dat je het drie weken voor je uitgerekende datum moet doen.. maar aangezien ik zelf en de gyn het idee hebben dat het wel eens veel eerder zou kunnen komen... pfft... Lijkt me ook niet echt lekker liggen..

Misschien dat er wat tips zijn?

Liefs, Samantha

t ligt echt verschrikkelijk vind ik!
bij de eerste lag hij er keurig onder met 37 weken
bij de 2e heb ik de gok genomen en hem er helemaal niet onder gelegd! had me een nieuw matras gekost, als toch mn vliezen hadden gebroken maar dat had ik er we voor over! zolang ik maar lekker kon slapen want dat had ik gewoon echt nodig en dan wil ik niet gestoord worden door dat gekraak enz.

ik had trouwens bij de eerste de beschermer op het matras geplakt met ducktape en daaroverheen mn hoeslaken.

weet nog niet of ik hem er nu onder ga doen. heb nu net een nieuw matras dus dan vind ik het wel weer zonde om evt een nieuwe te moeten kopen.
ik probeer het gewoon weer 1 nacht en als ik dan weer de halve nacht heb wakker gelegen gaat hij er gelijk weer onderuit!

maar: met 37 weken dus :)

liefs, do

tis idd een smerig ding! broeierig en hij verschuift constant hopeloos.. ik heb hem er een aantal keer ondergedaan maar dan pas in week 40 omdat ik toch altijd overtijd loop. en uiteindelijk heb ik maar 1x gehad dat mijn vliezen braken en toen voelde ik het snel en heb er toen buiten mijn ondergoed en kraamverband nog een handdoek ondergelegen en er was niks nat hoor. en mijn verloskundige heeft ook 2 x nog extra vuilniszakken er onder gelegd. ook prima. mijn matras is nog niks geen vruchtwater aan te bekennen

ik heb een ander soort matje, speciaal voor plassende kleuters!

die ga ik proberen, is met instopstroken dus moet beter blijven zitten

net nieuwe matras gekocht toen ik 6 weken zwanger was dus ik ga geen gok neme

als ik op de bank zit mag mijn vliezen wel breken, opa en oma vinden de bank niet zitten en ik wil ook wel een nieuwe, hihihi gewoon bevallen op de bank en dan zielig kijken: oooh nu heeft je kleinkind helemaaaal geen bank meer om op te zitten
hahaha wie weet werkt die oude truuk nog bij mijn paps

oja ben morgen 37 weken dus dan doe ik het netjes op tijd

Ik heb een speciaal hoeslaken geleend van mn tante. Deze is voor plassende kleuters en werkt als een luier. ook kun je hem uitwassen. We hebben net gisteravond het bed omhoog gedaan en van het weekend verschoon ik de bedden en gaan die hoezen erop. Ik had ze de vorige keer ook en heb toen geen last gehad met slapen. Maar ja, deze keer slaap ik al slechter dus ik zie het wel. Volgens mijn tante kraken deze hoezen niet dus we kijken even wat we doen.

Maar je moet idd vanaf 37 weken je bed op klossen/bierkratten hebben staan en je bed extra beveiligen voor evt gebroken vliezen.

Liefs ciomama

Ik gebruik ook niet dat ding uit t kraampakket. Ik heb bij de action al eens van die matrasbeschermers gekocht voor mijn zoontje en die gooi ik er hier vanavond op. WIj hebben 2 1persoons matrassen dus dat past dan mooi. Ik heb dit matras pas 2 jaar dus vind t een beetje zonde als ik weer een nieuwe moet kopen. Koop dat liever zo'n matrasbeschermer bij de action voor 7 euro dat scheelt een hoop geld.
Ik ben zondag 37 weken dus vind dat ik ook mooi op tijd ben.
Zet alleen t bed niet op klossen oid anders vrees ik dat mijn bed in elkaar ploft hahah.

xx

Afgelopen woensdag was de dame van de kraamzorg langs geweest. Zij gaf aan dat je alles voor week 36 klaar moet hebben. Dus bed omhoog en matrasbeschermer eronder en ziekenhuiskoffertje. Nu ik jullie zo hoor, toch maar even in het kraampakket kijken hoe zo'n ding eruit ziet. Anders kan ik nu nog een alternatief halen :).

@mama1981... dacht ook dat m'n bed zou instorten met klossen eronder, maar dat is niet zo. Gewoon zorgen dat alle pootjes die nu op de vloer staan op een bedverhoger komen te staan. Ook van je nachtkastje of de pootjes in het midden onder je bed. Er verandert verder niks, Je hangt nu ook al boven de grond op pootjes. Mij is het in ieder geval meegevallen en ik ben er ontzettend blij mee, want het scheelt echt met opstaan (heb last van bekkenpijn en gekneusde ribspieren).

Terug
Bovenaan