Wanneer mee op de fiets?

Dag,

Ik vroeg mij af wanneer mijn kleintje mee mag op de fiets? Hij is nu 7 maanden oud en hij kan al goed stevig zitten. Ook zit hij al in de kinderstoel met het eten. Ik zou hem graag op de fiets naar de creche willen brengen , dit is ong 10 min fietsen. Nu heb ik gehoord dat ze pas meemogen als ze zelf kunnen gaan zitten... Is dat zo? Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt! Groetjes Sandra
 
hoi sandra,

bij mij hebben ze bij het cb gezegd dat zodra kinderen goed kunnen zitten dan mogen ze mee op de fiets.
begin dan wel met kleine stukjes (max 5 min geloof ik) zodat ze aan het gehobbel kunnen wennen.
maar als ik hoor dat hij goed kan zitten, dan mag het nu zeker al.
ik heb onze dochter (1 jaar) nog niet meegenomen op de fiets, maar dat komt omdat wij nog een fietsstoeltje moeten gaan halen (cadeau van haar opa).
maar dat gaat binnenkort zeker gebeuren.

hopelijk heb je wat aan mijn hulp

xx
 
Hey Sandra,

M'n zoontje ging al met 6 maanden mee op de fiets hoor. Nou hadden we echt een kleine beer qua gewicht hij was met 6 maanden al bijna 9 kilo en zat ook al vanaf 4 maanden. We zijn ook begonnen met kleine stukjes, maar hij vond het zo ongelofelijk leuk dat het al snel hele fietstochten werden. Let gewoon goed op wat je kleine mannetje aan kan!
Veel plezier op de fiets!!

Liefs Jen
 
Heey Sandra,

Allebei mijn zonen waren 4,5 maand en gingen meet op de fiets in het voorstoeltje. De oudst zat al los met 4 maanden, dat was ook een aardige beer (9,5 pond bij de geboorte) De jongste was bijna 5 maanden. Hij kon nog niet helemaal alleen zitten maar het gaat prima. Hij is nu bijna 7 maanden en vind het heerlijk om te fietsen.

Groetjes,

Miriam
 
mijn dochtertje is 7 maanden en laatst had ik haar op de fiets naar de opvang gebracht, dit is nog geen 10 min fietsen
ik kreeg hier op mijn donder omdat dit blijkbaar heel slecht voor haar rug is oa door de hobbels
ze kan wel zelf zitten als ik haar neerzet maar ze kan nog niet van liggen naar zitten alleen
dus ik ga voorlopig nog maar even met de fietskar, beter als dat ze later iets met haar rug heeft.
groetjes marielle
 
Mijn dochtertje ging met bijna 7 maanden mee op de fiets. Meer noodzaak eigenlijk, want ze paste niet meer in de buikdrager, en mama moet toch centjes verdienen.....(geen rijbewijs, en geen busverbinding naar de oppas)
Maar goed, ze kon toen ongeveer een kwartiertje blijven zitten als ik haar zelf op de grond zette. Ze ging nog niet zelf zitten vanuit liggen of zoiets. Het ritje was zo'n 10 minuutjes waarvan 90% over asfalt, dus het gehobbel viel erg mee.

Het kan wel, mits je niet te lang gaat fietsen, te veel hobbelweggetjes neemt, en je kindje aardig kan zitten.....
 
In de klapper van de gastouderopvang staat als richtlijn ook dat ze zélf moeten kunnen zitten. Het heeft idd te maken met de sterkte van de rugspieren. Ik had mazzel met een zoontje dat dat met 7 maanden deed maar ik zou er geen risico's mee nemen.

Groetjes Sas
 
Terug
Bovenaan