Wanneer met slaapzak?

<p>Dames, </p><p>Mijn kleine meid is alweer bijna 12 weken. Ik heb haar zeker tot en met 8 a 9 weken ingebakerd gehad maar ze paste niet meer in de maat inbakerslaapzak die ik had. (Grote baby) Ik heb geen grotere maat gekocht en ik laat haar sindsdien gewoon zonder inbakerslaapzak slapen onder lakentje en dekentje. Dit deed ik ook al overdag en omdat ze in de nacht nog in een wieg naast mij slaapt durf ik dit prima aan. Ze doet nog wel met haar handjes heel erg in haar gezichtje wrijven en ze wil op haar handjes sabbelen maar dan gaat haar speentje eruit dus dan blijft ze wakker. Ik doe haar dus heel strak opmaken. Armpjes langs haar lijfje en strak het lakentje en dekentje om haar heen. Ze valt redelijk snel in slaap dus so far so good. Maar nu de grote vraag. Vanaf wanneer is het verstandig/ gemiddeld/ gebruikelijk dat ze in een (normale) slaapzak gaan? </p><p>En hoe zijn jullie ervaringen met handjes en armpjes die heen en weer gaan, speentjes eruit en dus niet in slaap vallen? </p><p>Ik heb geen idee vanaf wanneer de slaapzak gebruikelijk is te gaan gebruiken. Ik wil graag de puckababy 4 seasons, leek mij wel zo gemakkelijk maar die is pas vanaf 6 maanden. </p><p>Zijn er bezwaren en zo ja welke, om haar tot die tijd onder laken en deken te laten of is dit simpelweg niet haalbaar en moet ik voor de aankomende 3 maanden toch nog even een slaapzakje aanschaffen? </p><p>Bedankt voor jullie advies/ tips/ info!</p>

Ik heb inderdaad wel rond 3 maanden een slaapzak gekocht, want hij werd toen te sterk waardoor hij de dekens van zich aftrapte, hoe strak of dubbel ik het ook instopte.
Heb ook de 4 seizoenen puckababy gekocht maar die was met 6 maanden nog veel te groot. Dus nu nog in een gewone slaapzak van de prenatal. Werkt voor ons prima. Wel nog steeds ook ingestopt onder laken en soms ook met deken, omdat hij anders zn benen omhoog blijft gooien en dus niet gaat slapen.

Hier eentje die gewoon onder het dekentje vandaan kroop; of er bijna onder verdween. Dus wij zijn tussen 2 en 3 maanden over gegaan op een slaapzakje. Sowieso kreeg ik haar armpjes al nooit onder het dekentje, dus daar veranderde voor ons niets voor. 

Heb mijn dochter ingebakerd tot ze kon draaien mei zes maand.  Toen schoof ze ook werkelijk het hele bed door een dus overgestapt naar een slaapzak. De puckababy 4 seasons paste hier pas met bijna 8 maand. Ze blijkt echt een buikslaper te zijn!

Bij ons ook van dag 1 in de slaapzak. Dekentje vond ik veel te eng met die grijpreflex, hij trok het zo over z'n gezicht. Even later wriemelde hij ook elk deken van zich af met zijn beentjes. 

Ik heb ook een puckababy 4seasons en heb mijn dochter er vanaf 4,5 maand al in gelegd. Tuurlijk is de slaapzak nog wel groot maar ze kon niet met haar hoofdje in het gat zakken zegmaar dus ik dacht waarom niet. Gewoon strak ingestopt met hydrofiel doeken tussen het ledikant en het matras zodat ze meer moeite had om haar armen er tussenuit te wurmen, nou slaapt ze niet met een speen dus daar heb ik verder geen ervaring mee. 

Vanaf 3 weken ongeveer, m'n dochter wurmde zich omhoog en vond het te koud zonder deken en zonder slaapzak. Toen dus een slaapzak gaan gebruiken

Terug
Bovenaan