Wanneer met slaapzak?

Mijn zoontje heeft tot 5 maanden in de wieg geslapen, net als wat jij noemt, strak onder een lakentje en dekentje. Daarna is hij naar zijn ledikant verhuisd en heb ik hem een slaapzak aan gedaan. Net wat je zelf prettig vindt volgens mij! Zolang ze maar niet onder een dekentje terecht kunnen komen met hun hoofdje.

Wij ook nooit ingebakerd maar vanaf 8 weken een slaapzak.
Ook strak inpakken etc omdat ze het dekentje eraf trapte.

Met speen geen ervaring omdat ze die toen niet had.

Je kunt proberen om de speen er voorzichtig uit te halen wanneer ze slaapt. Dan went ze er ook niet extra aan dat ze deze in haar mond heeft tijdens het slapen.

Speentje wil ze echt alleen voor inslapen! Dat is juist het probleem. Ze is dan dus druk met haar handjes bezig waardoor de speen eruit gaat en ze dus niet inslaapt. Zodra ze eenmaal slaapt spuugt ze het uit. In de nacht ook niet nodig. 
Ik heb haar vandaag in een puckababy mini teddy gedaan en dat gaat goed. Hopelijk tegen de tijd dat ze in slaapzak puckababy 4 seasons past, ze niet meer zo die handjes in de mond wil doen en dus haar inslapen tegenhoudt. 
Bedankt allemaal! 

Bij ons wilt hij juist steeds meer zijn handje in zijn mond doen. Hij is nu 5 maanden en kan nog ingebakerd slapen in de Puckababy mini. Goede tussenoplossing voor niet te straks ingebakerd en slaapzak.
slaapzak soms overdag aan het proberen en laatst sliep hij 2 uur lang met zijn armen gestrekt omhoog ?
is gewoon volhouden denk ik, en weten dat ze dan soms niet goed inslapen. Aanhouder wint!

Terug
Bovenaan