Wanneer met verlof...

Hoihoi,

Het is een beetje stil hier dus ik dacht laat ik s een nieuw onderwerp openen. Nl. over het naderende verlof. Tralalalala. Ben nu 25 weken zwanger dus het komt in zicht.

Ik zit alleen nog erg te twijfelen of ik met 34 of met 36 weken met verlof moet gaan. Hebben jullie al een keuze gemaakt (of is die voor jullie gemaakt)? Ik moet voor de 30e week aangeven wanneer ik met verlof wil, maar hoe kan ik dat nu doen als ik nog niet weet hoe ik me over 5 weken voel. Nu gaat het nog goed, maar het is nog niet superwarm geweest ofzo dus vind het erg moeilijk...

Groetjes,
Jo

Hoi hoi,
Ik heb het plan om met 36 weken mijn verlof in te laten gaan. Opzich moet dit lukken want ik heb de zomervakantie van 6 weken al  in het vooruitzicht, daarna nog twee weekjes (part-time) werken en dan gaat mn verlof in. Lekker hoor! Mijn verlof eindigt dan in de kerstvakantie en dus ga ik in januari weer aan de slag!
Mocht je nu het plan hebben om 4 weken van tevoren te stoppen en dat lukt bij nader inzien toch niet dan kom je toch in de ziektewet of heb ik dit verkeerd????

Hallo,

Ik zit al sinds april in de ziektewet (wegens kans op vroeg geboorte, ben hiervoor ook 4 weken opgenomen geweest) ik zou zo zie zo 6 weken eerder stoppen en dan 2 weken verlengen nadat het geboren is met vakantie dagen. En het is zomer dus lekker genieten.

Nu zit ik de hele dag thuis (het is ook altijd wat hahaha) moet mijn draai nog een beetje vinden en dat lukt al aardig. Wat ik wel weet is dat als je in de ziektewet zit, misschien werk je wel minder uren omdat het niet ging vanwege de zwangerschap ben je verplicht 6 weken ervoor op te nemen.

Gr. Quint

Absoluut 6 weken van te voren!! Kan nu al niet meer wachten haha. Maar goed bij mij op het werk houdt bijna niemand het vol om 4 weken van te voren te stoppen. Dat is gewoon te zwaar. (verpleegkundige in het ziekenhuis)
Ach en erna neem ik genoeg onbetaald verlof dus die twee weken die ik erna dus minder heb zal ik niet merken.

Maar je kan inderdaad er gewoon voor kiezen 4 weken van te voren te stoppen. Als het dan niet lukt meld je je ziek en dan gaat automattisch de 6 weken in. Je mag dus dan niet meer in de ziektewet en heb je dus 10 weken na de bevalling.

Groetjes Janneke

Bij mijn eerste zat ik in de ziektewet en ging dus automatisch 6 weken van te voren in.

Bij mijn 2de heb ik het volgehouden om tot 4 weken ervoor door te werken. Ik wilde graag langer na de bevalling vrij hebben. Dit is heel goed gegaan, alleen autorijden was niet meer fijn, en ik moet 100 km enkele reis voor mn werk...........

dit keer ga ik het niet volhouden tot 4 weken ervoor, psychisch en lichamelijk trek ik het niet. Dus dit keer denk ik dat ik voor de 6 weken ervoor ga.

Groetjes, Ris

Hoi!

Ik ga ook met 36 weken stoppen, tenzij het natuurlijk niet gaat allemaal, dan stop ik met 34 weken. Maar hoop het wel vol te houden. Heb na mijn verlof er nog 5 weken vakantie achteraan geplakt, dus start pas weer 4 januari! heerlijk!

gr. jacqy
27.4 w

Jojo; waarom moet je al voor 30 weken aangeven wanneer je verlof wilt? Wie weet krijg je de laatste wekenklachten dat je toch eerder moet stoppen. Of is dat normaal bij een werkgever dat je dat vtv moet aangeven?

Ik ben sinds 1 juni werkeloos en denk niet dat ik voor aug nog wat vindt, dus ik denk dat ik die keuze niet hoef te maken ;-))). Anders was ik waarsch ook 6 weken vtv gestopt, en dan zou ik daarna ook nog een paar weken verlof opnemen, maarja die keuze is nu makkelijk......

gr Bieb 26,5 wk zwanger

Ik weet ook niet waarom ik dat met 30 weken al moet geven. Maar kreeg een brief van m'n werk. Als ik niet reageer dan gaan ze er vanuit dat ik met 34 weken met verlof ga. Heb nu besloten om met 34,5 week met verlof te gaan. We gaan nl. nog op vakantie en moet nog best veel doen in huis. En merk dat het werken me toch steeds meer energie gaat kosten. Ben helemaal moe als ik 's avonds thuis ben, maar heb dan nog wel een peuter rondlopen en m'n man is vaak pas rond 8 uur thuis... Ga het donderdag doorgeven aan m'n leidinggevende...

Terug
Bovenaan