wanneer moet je aangeven hoeveel je wit werken?

Je kunt heel veel info vinden op www.arbeidsrechter.nl of op www.szw.nl
Daar staat precies wat wel en wat niet mag, qua ouderschapsverlof, maar ook qua arbeidsuren-wet (waarbij je dus je werkgever schriftelijk meedeelt dat je minder wil gaan werken, 4 maanden voordat je wil dat het ingaat. een werkgever mag dit maar om heel specifieke redenen weigeren)

Mocht je voor je zwangerschap al minder willen werken, kijk dan of je het niet via de ziektewet kunt laten lopen. Jouw loon wordt dan terugbetaald aan je baas door het UWV, dus hij lijdt er niet onder, en jij krijgt je volledige salaris. Als dat niet kan, zul je in gesprek moeten gaan met je werkgever over vermindering van je aantal uren, en dus ook achteruitgang in je salaris. Bedenk ook hoe het dan gaat als je ziek wordt (en je contract dus is aangepast op een aantal uren!)

Succes!

bedankt voor de tip. Ik ga het zo eens allemaal doorlezen.
Mijn  baas is erg druk en heeft verdere onderhandelingen verplaatst naar juli. Ik wil me voor die tijd zo goed mogelijk inlezen, zodat ik me niet af laat schepen.
Als ik het gevoel heb dat me onrecht aangedaan wordt, word ik altijd zo emotioneel tijdens zo'n gesprek en kan ik niet uit mijn woorden komen omdat ik bang ben dat ik ga huilen. Dat is zo irritant! En hoe meer ik er over weet hoe beter ik me kan verweren hoop ik.
groeten Elke

Terug
Bovenaan