Wanneer moet wat klaar?

Hi Dames,

Ik zal het vast kunnen vinden op internet, maar er zullen zeker meiden zijn die het al uit hun hoofd weten, dus wanneer moeten de volgende dingen klaar zijn?

- klossen onder het bed?
- vluchtkoffer voor het ziekenhuis?

Bedankt voor jullie reactie.

groetjes "zwanger van nummer 2"
 
het MOET idd vanaf 37 weken klaar zijn maar ik zou zeggen waarom zolang wachten...
Ik vond het heerlijk om de laatste 3 maanden zo uit bed te kunnen "glijden" maar das mijn persoonlijke mening :)

Tas had ik ook al op tijd klaar staan want ook als het eerder komt moet je wel spullen meenemen als je naar het ziekehuis gaat.

Suc6 ermee groetjes Kizzy
 
Hi Kizzy,

Je hebt gelijk!

Ik ga morgen mijn "vluchtkoffer" maar eens pakken. Stel dat het inderdaad al begint, zal ik toch naar het ziekenhuis moeten. En de kleine kruimel heeft inmiddels al de grote van 38 weken i.p.v. de 36 weken die ik zwanger ben, dus wellicht komt hij ook eerder. (als het dan vannacht maar niet is, want dan heb ik mijn spullen nog niet klaarstaan.... haha.....)

groetjes "zwanger van nummer 2"
 
Hoi, hoi,

Ik krijg de klossen thuisbezorgd via kraamzorg, ik heb geen idee wanneer precies, maar dat komt wel goed. De koffer is altijd wel handig om ingepakt te hebben staan, zeker na week 30.

Daar moet veel minder in dan ik eerst dacht: pyama en toiletspullen, mutsje/ rompertje/ pakje/ dekentje voor de baby en je moet een maxicosi meenemen.

Succes met de voorbereidingen en geniet heerlijk van je zwangerschap!

Groetjes,
Esperanza
 
Mijn bed en klossen worden in de 36ste week bezorgd... dus over 5 weken. het bed hoeft eigenlijk pas te staan als de bevalling zover is. Tenminste dat zei mijn vk.... bed staat namelijk in 2 minuten.... maar goed. ik zet em met 36 week gelijk neer... en de vluchttas... jah sommigen hebben het met 30 weken klaarstaan en ik wacht nog even hoor..... wil eigenlijk ook helemaal niet in het ziekenhuis bevallen, maar als het moet, dan moet het....

Succes met de laatste loodjes

Liefs
 
Hier het bed op klossen gezet even voor ik 37 weken was... voor die tijd weinig nuttig, aangezien je dan toch nog niet thuis mag bevallen en ik vind het met een pijnlijk bekken dus helemaal niet fijn.
Heb het krukje wat de kids bij het toilet gebruiken bij het bed staan voor in en uitstappen :)

Vluchttas zou je juist zeggen die eerder klaar te hebben, want juist bij een bevalling voor 37 weken zal die sowieso van pas komen.
Maar die staat hier ook sinds deze week klaar.

Maxi cosi staat klaar met voetenzak en jasje erin voor de kleine, kleertjes liggen nog op het aankleedkussen... ik neig nu namelijk nog naar thuis bevallen.
Mocht dat niet gebeuren moeten die kleertjes dus nog even boven in de tas 'gemikt' worden voor we vertrekken.

En ach... bij de oudste moest ik onverwachts naar het zhuis doordat ik ziek werd vlak voor de uitgerekende datum en had nog geen tas of niks klaar... maar spullen waren snel genoeg nagebracht en heb er uiteindelijk 1,5 week gelegen en het werd steeds meer haha.
 
wij kregen elk geval de tip om alles wat mee moet te verzamelen in de maxi cosi. Dan heb je in 1 keer alles in de hand.

ons koffertje staat al klaar, er zit alleen nog niks in whahaha, dat helpt he.
Ach k ben ook nog maaaar 31 weken zwanger.

smooty
 
Terug
Bovenaan