Wanneer moet wat klaar?

hallo, ten eerste niks moet, laat je niet gek maken door alle regels en dingen, volg je eigen gevoel.
Maar bij een tweede of meer wordt je daar denk ik ook gewoon makkelijker in. Maar geloof me, ook al komen er onverwacht drie kinderen in een keer uit, ook dan komt alles op zijn pootjes terecht hoor.
Dus tsja als je het graag allemaal klaar wil zetten dan doe je dat lekker en anders laat je het lekker doen als jij weeen hebt of toch naar ziekenhuis gaat.
Mijn vriend heeft kraambed pas opgezet toen ik weeen had, en ben toch lekker boven in eigen bed bevallen, heb em deze keer niet eens besteld, maar ook omdat mijn verloskundige klein is en er niet zo zwaar aan tilt of die hoog of laag staat.
En die zei, als je geen po hebt, dan red ik me ook wel met een juspan of iets dergelijks.
Niet te moeilijk denken, in afrika bevallen ze ook in de zandbak toch!
Succes
liefs
 
Was druk bezig met de vluchtkoffer en de vraag wat ik erin zal stoppen. Mocht ik afgelopen woensdag al even blijven in het ziekenhuis. Gister weer thuis gekomen en vandaag de vluchtkoffer/tas, maar snel inpakken. Is toch handiger voor manlief ;-)
Dus ik zal zeggen: vluchtkoffer ruim op tijd.

Klossen: tsja, wij hebben een waterbed en geen ruimte voor bevalbed. Kan me voorstellen dat het makkelijker uit bed komen is. Maar het moet eerder als je thuis gaat bevallen (en omdat je nooit weet wanneer dat gebeurt, zal ik zeggen met 37 weken) of wanneer je bed te laag is en je wel wilt dat de kraamzorg iets doet met je bed. Of daar in ieder geval zeker van wilt zijn. Ze mogen namelijk weigeren je te verzorgen op een laag bed (arbo noemen ze dat!).
 
Het bed moet 70 cm hoog zijn, maar bij benadering is goed. Het is met name voor het verschonen van het bed door de kraamhulp. Ook wij hebben boxspring en die is 60 cm hoog. Volgens de intake bij de kraamzorg was dit wel voldoende. En anders moet je iemand anders je bed laten verschonen (partner, moeder, zus, vriendin etc.).
 
Terug
Bovenaan