Wanneer na positieve ovulatietest klussen?

<p>Goeiemorgen dames, </p><p>Ik ben helaas vorige maand mijn kindje verloren bij 5 week.. </p><p>Ik had gister weer een positieve ovulatie test in handen dus gelukkig niks aan de hand met mijn cyclus. </p><p>Nu vraag ik mij af aangezien dit de eerste keer is dat ik deze testen gebruik wanneer ik moet klussen na een positieve test?</p><p>Ik heb gister morgen, gister middag en gister avond positief getest. </p><p>Woensdag geklust, gister avond geklust en van ochtend :)</p><p> </p><p>Hoop dat iemand iets meer duidelijkheid kan geven alvast bedankt ?</p>

Meestal doe je ovulatietesten een aantal dagen op rij, iedere dag op ongeveer hetzelfde tijdstip/moment (drie keer per dag testen is dus eigenlijk niet nodig). Het streepje zou steeds donkerder moeten worden bij een naderende eisprong. Wanneer een van de testen positief uitvalt, kun je de ovulatie binnen 24 tot 48 uur verwachten. 
Zaadcellen doen er even over om in je eileider terecht te komen, dus als je ná je eisprong seks hebt, zou je te laat KUNNEN zijn. Omdat zaad doorgaans een aantal dagen in jouw lichaam kan overleven, ben je op tijd als je vóór je ovulatie begint. Dat kan even daarvoor zijn, of twee dagen ervoor. Het hangt van de kwaliteit van de zaadcellen en de omstandigheden in jouw baarmoeder af hoe lang van tevoren je al succes zou kunnen hebben.
In ieder geval ben je meestal wel op tijd als je rond de positieve test seks hebt, zoals in jouw geval. 

Beste happy new mum, 
Ik was vorige week al begonnen met testen, 
Alleen had ik op de dag van de eerste positieve eiersprong test even zekerheid nodig dat ik al zo snel na een miskraam weer mijn cyclus op orde zou hebben, vandaar 3 keer rest van de dagen was 1 keer, 
Ja ik hoop dat het goed is gegaan :)
En dat het inderdaad niet te laat was. 

Bedankt voor je reactie! 

gewoon om de dag klussen 
toen ik een positieve ovaluatie test had ben ik de zelfde dag gaan klussen en daarna om de dag en ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger 

Beste gebruiker,
Woensdag geklust
Vrijdag geklust en positieve test
Zaterdag geklust.

Dan moet dit wel voldoende zijn geweest om een kans te wagen toch? 

Terug
Bovenaan