Wanneer naar 1 middagslaapje?

Tijs wordt 's ochtends rond 7.00 - 7.30 u wakker. Overdag slaapt hij nog 1x van 12.00 tot ergens tussen 14.00 en 15.00 u. En 's avonds gaat hij rond 19.15 - 19.30 u weer zijn bed in en slaapt dan de hele nacht door. Dit ritme heeft hij sinds een paar weken voor zijn verjaardag.

Groetjes,
mv Tijs (2-8-06)

Zo rond 11,5 maanden is Wieteke naar 1 slaapje gegaan. Ze sliep op een gegeven moment gewoon nog maar één keer, tijdens het andere slaapje lag ze gewoon in bed te keuvelen.
Ze gaat nu altijd na de lunch (rond 13.00 uur) weer naar bed en slaapt dan (meestal) een lange ruk achter elkaar. Meestal zeker 2 uur en soms meer!
Verder ligt ze hier iedere avond om 19.00 uur in bed.

Groetjes,
Geeske & Wieteke.

Lorenzo wordt s'morgens ergens tussen half 8 en 8 uur
wakker en gaat na de midddagboterham weer naar bed
ong.om 12.00 en wordt dan weer wakker tegen 2 uur
eerder was dit 3 uur maar hij slaapt tegenwoordig wat korter
s'avonds gaat hij uiterlijk om 19.00 naar bed maar meestal al om 18.30

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Dank voor al jullie reacties. Fijn om te lezen dat het overstappen naar 1 slaapje voor velen goed gaat. Vandaag probeer ik het voor het eerst, Hij slaapt nu net pas en ik hoop dat ie ongeveer drie uur gaat slapen (haha, acht waarom ook niet?)!
Morgen even op de crèche overleggen wat zij er van vinden.

Groetjes

Bedenk mij nu in eens dat Stijn dan vrijdag wel een powernap in de auto moet doen anders komt ie uitgeteld aan bij Ballorig...

Wij maken Delano door de week om 07.45 wakker omdat zijn broer naar school moet.
Hij gaat dan tegen half 12 weer naar bed en slaapt dan tot een uur of drie/half vier.
Om 19.00 uur gaat hij naar bed 's avonds.
In het weekend slapen we uit en wordt hij meestal tussen 9 en half 10 wakker,dan gaat hij tegen één uur weer naar bed en slaapt tot een uur of 4,hij gaat dan gewoon om 19.00 uur weer naar bed.
Groetjes Tanja

Dean kan ook lekker slapen. Hij slaapt sinds een week of 2 alleen maar 's middags. Hij sliep tot dat moment ook  nog 's ochtends en wilde 's middags dan niet meer slapen. Nu slaapt hij alleen 's middags en dan maar anderhalf uur ofzo. Als hij wakker wordt dan hoor je 'm niet. We kunnen dan ook in het weekend altijd uitslapen. Hij gaat 's avonds tussen 19.00 en 19.30 uur naar bed. Hij wordt volgende week 1 jaar.

groetjes,
Nelly.

Dat slaaprecord van Kay was maar een uitschieter hoor!!
Dus verkijk je er niet op..

Als Kay om 07:00 uur wakker wordt krijgt hij de fles en slaapt daarna meteen weer door tot ongeveer 09:30 uur. Na zijn boterham om 11:30 uur gaat hij weer naar bed en slaapt dan tot ongeveer 14:00 uur. Hij houd het niet vol om wakker te blijven tot 19:00 uur, dus gaat hij meestal rond 15:30 weer eventjes naar bed tot 17:00 uur. Dan warm eten etc en om 19:00 uur naar bedje toe..

Kay slaapt ook steeds minder in de middag, dus ik speel er een beetje mee. Het is belangrijk te kijken naar de behoefte van je kindje. Kay heeft het bv gewoon nodig, de struktuur en het momentje rust in zijn bed. Daarbij vind ik het héél  belangrijk.
Dat hij in zijn bed s'middags  soms niet  meer slaapt (maar met zijn knuffels kletst) maak geen verschil.. Het is gewoon een moment van rust en kalmte... ontspanning..

Heel veel succes met het zoeken naar een gepast ritme..
En kijk niet naar de richtlijnen maar naar je mooie manneke!
Als hij zich happy en lekker voelt zonder middag slaapje dan is het alleen maar prima!

Esmé mv kay

Senna gaat al tijden maar 1 keer op de dag naar bed...

Ze word sochtend's wakker rond 9 uur....Na het middag eten....half 1...
gaat ze slapen...En dan rond 3 uur half 4 is ze weer wakker...

En gaat dan rond 19.00 weer naar bed...

En zo komt ze weer de volgende ochtend...

Succes!

Terug
Bovenaan