wanneer naar 3 flessen!?? eveline en ilona misschien?

hoi,
ik zit hier de hele tijd over na te denken.... wanneer
eten ze genoeg fruit en groente dat je naar een schema zoals laura kan gaan: 's morgens fles, 10.00 uur fruit, 12.00 uur fles, 15.00 uur tussendoortje, 17.00 uur groente en dan voor het slapen gaan papfles. en dan wordt de papfles geloof ik ook nog naar 's morgens verplaatst.
want nu denk ik: krijgt ze nou niet teveel (ze krijgt nu dus nog 4 flessen en groente en fruit)? en de ene dag eet ze meer groente dan de andere.

hoe hebben jullie dat gedaan? hoe doe je die overgang? ik denk eveline en ilona, dat jullie dat dus al doen.

groetjes,
daphne

Ik heb even gegoogled, maar daar stond ook niets. Bij mij op het cb zeggen ze dat met 8 maanden erg vroeg is, dus denk dat ze voorlopig nog niet naar flessen gaan. Ik zal nog even een boekje over voeding pakken, misschien dat het daar in staat (loopt nu naar de slaapkamer)...Hmm, heb twee boekjes (één van de nzo, nederlandse zuivel organisatie en één ouders van nu). De eerste zegt bij negen maanden en de tweede zegt bij acht/negen maanden.

Hoi Daphne,

In het overzicht van ons cb stond dat je over mocht vanaf 6 maanden. Wij zitten al op zo'n schema vanaf 5,5 maand. Esther krijgt nu 's ochtends pap (Bambix), daarna fruit (hoeveelheid van potje 6 maanden), rond lunchtijd een fles van 210cc met 7 schepjes, 's middags nog ergens een fles en dan 's avonds aardappeltje, groenten en vlees en een yoghurtje. Eigenlijk hoort er in de avond nog een fles (i.p.v. 's middags), maar die lustte ze niet meer. Hier redden we de 3 flessen met moeite of niet! Gemiddeld kom ik uit op 2,5 en dan nog wat water.

Esther vindt vaste happen heerlijk, dus toen ik haar daar meer van ging geven, hoefde ze die flessen niet zo nodig meer. Bovendien vult no2 voeding ook meer. En wat enorm scheelt: de pap 's ochtends. Heeft ze meteen een lekkere basis voor de rest van de dag.

Esther doet het er prima op: nooit meer piepen om een voeding, ze slaapt 's nachts lekker door, enz. Dus ik zou zeggen...gewoon proberen!

Als je dingen wilt weten, zeg je het maar!

Groetjes,

Eveline

Zo zie je maar, iedereen zegt wat anders, maar heb hier nog een boekje van ouders van nu (hoezo t spreekt zichzelf tegen?) en daar staat:
Zes maanden
Je kind krijgt vier a vijf voedingen per dag: 2 x borst of fles, 1 x warm eten (3 eetlepels groente en 1 eetlepel aardappelkruim of rijst of pasta), plus borst of fles en 1 keer pap. Tussendoortje: een fruithapje.
Zeven maanden
Je baby krijgt 4 voedingen per dag en mag yoghurt of vla als toeotje. Zijn warm eten bestaat uit circa 3 eetlepels groente en 1 eetlepel aardappelkruim (of rijst of pasta) wat gemalen vlees of vis en een klontje zachte boter voor de smaak. Alle granen zijn toegestaan. Tussendoor fruithapje.
Acht maanden
Nog steeds vier voedingen en eerste boterham
Negen maanden
Drie voedingen: 1 keer pap, 1 keer brood (met opvolgmelk of de borst), warm eten  met yoghurt als toetje. Drie gezonde tussendoortjes.    

Tja,

ik ben vorige week over gegaan toen ik merkte dat Laura die vierde fles echt niet meer dronk, maar wel graag nog een fles pap had om 23.00 uur. Daarom krijgt ze die ook 's avonds (why change a winning team).

Van het cb mocht dit wel, maar is dit wel het absolute minimum wat ze eet, maar ze doet het er goed op en ze vindt het ook echt leuk om ipv een fles om 15.00 uur een rijstewaafel of een koekle te krijgen. Bovendien eet ze nu ook een half potje groente, terwijl ze daar voorheen geen zin in had. Ze was er dus echt aan toe!

Misschien ga ik volgende week de pap naar de ochtend verschuiven, maar nu is het nog even te druk voor haar, dus voor nu laat ik het nog even zo.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Ilona

eet laura die rijstewafel of koekje al zelf?en kauwt ze daar echt op?ik zie boas dat nog niet doen.ik hou weleens een stukje fruit onder zn neus en dan kijkt ie naar t stukje,en dan naar mij,en dan naar t stukje...en dan naar mij...stukje..mij..stukje..mij..haha
niks happen en kauwen dus,laat staan zelf doen.van een lepel eet hij trouwens super,maar om nou een rijstewafel op een lepel te leggen...

Nou ja, als je het eten kan noemen. Er wordt aan gelebberd en dat gaat half op door dat gesabbel. De fles limonade of thee die ik erbij geef is belangrijker.

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan