wanneer naar 4 uur voedingsschema?

Hallo,

Ik geef mijn zoontje (3 1/2 weken)  om de drie uur borstvoeding. Ik probeer dit ook overdag te doen in de hoop dat ie op een dag langer gaat slapen s nachts. Het idee is dat ie dan overdag goed gevoed wordt zodat ie hopelijk langer zonder kan snachts....is tot nu toe nog niet gelukt,maar goed.

Op zich kan hij best langer zonder overdag. Ik moet hem vaak wakker maken voor de voedingen.

Vanaf wanneer kan er 4 uur tussen de voedingen zitten?

dat moet je echt op je gevoel doen. inmiddels is Jr 4 weken oud en ik begin al met rekken. het cb is hier van op de hoogte en die zeggen ook laten we hopen dat tie het goed gaat doen dan kom je super je nacht door. ook ik moet hem vaak wakker maken. maar goed we zien het nu wel ja toch? ik wacht ook deze nacht weer af

Hoi

Er mag vier uur tussen de voedingen zitten. Dat is de max ongeveer. Als
je kindje slaapt zou ik het gewoon laten slapen, kennelijk nog geen
honger. Langer dan 4 uur zou ik niet doen, dan wakker maken. Ze geven
het dan zelf wel aan wanneer ze eten willen. Soms is dat na 2,5 uur en
soms pas na 4 uur. Mag allemaal, ook met flesvoeding!

ik heb nog heel even met het cb contact gehad en die zeggen nu dat je de eerste 6 weken toch wel snachts er uit moet. maar zeiden ze als tie slaapt laat hem dan aub slapen. slapen en eten groeien ze echt het beste van. zemelden zich wel.

Gister laten slapen vanaf 21.00. Dacht laat maar zien wanneer je wakker wordt. Hij werd dus om 2.00 uur wakker. Dat betekend hopelijk dat als ik hem vanavond om 23.00 de laatste voeding geef, hij het uit zou moeten kunnen houden tot 4.00......oooohhh dat zou echt heerlijk zijn.

Gek he....hoe je nu ineens al blij kunt zijn met 4 a 5 uurtjes achter elkaar slapen. Ik heb zelf eigenlijk echt wel mijn 8 uur slaap nodig en voor dat hij geboren was kon ik me echt niet voorstellen dat je straks blij zou zijn met een paar uurtjes hahah.

Ik hoor trouwens om me heen allemaal stoere verhalen van mensen die zeggen dat hun kind al zooooo snel doorsliep. Maar als je dan gaat doorvragen blijkt dat ook pas met een week of 10 te zijn......

Nog gewoon even geduld hebben dus.....(gaaapp)

pfff 5 maanden lang. zou denk ik gek worden. maar hopelijk gaat dat weer goed. ik probeer het ook nu naar de 4 uur te brengen. en idd het geintje gaat niet op hoe later de laatste voeding..........

hoi..

ik voed NIka om..

7.00
10.00
13.30
16.30
19.30
00.00
04.00

als Nika om half 9 dus na de voeding van half 8 naar bed gaat,
ga ik ook naar me eigen bed.
ik heb altijd al veel slaap nodig gehad en anders hou ik het niet vol.!
en het werkt best,
en me mannetje is toch hele dgn thuis dus die zie ik overdag genoeg.!!

kusssssssssssssssssss

Terug
Bovenaan