wanneer naar 4 uur voedingsschema?

Ik zie jullie tijdschema's en ben helemaal jaloers. Patrick houdt zich totaal niet aan schema's.
Soms komt hij na 1,5 uur al dat hij honger heeft en soms slaapt hij 6 uur. Ik geef flesvoeding en de kraamverzorgster en de verpleegkundige vonden het prima als er eens meer tijd tussen zit. Ik mocht hem alleen niet wakker maken voor een voeding.

De ene nacht slaapt hij lang en de volgende is hij 2 keer wakker. Best vermoeiend dus. Hij is nu 4 weken maar ritme vind hij niks. Ja zijn eigen ritme. Eten wanneer hij wil haha

Verder is het een heerlijk ventje hoor alleen zou ik willen dat hij 's nachts eens 6 uur zou slapen ipv overdag haha.

Houden jullie baby's zich ook wakker? Patrick is er echt een ster in en is soms wel 3 uur wakker achter elkaar.
groetjes sacha

ik snap je frustratie.Jr heeft nu de nukken om als tie om half 9 (!!!!) de fles heeft gehad dat tie dan pas om kwart over of kwart voor 2 komt.
afgelopen nacht was het super goed. want toen kwam die pas om kwart voor 3!!

maar euh suc6 probeer aub vol te houden he.
over dag maak ik hem echt wel wakker hoor want anders komt tie snachts en dat wil ik niet. wil zelf ook weer in goed ritme komen

Ik ga nu ook sinds 2 dagen om 21.00 uur pitten....erguh gezellig voor mijn vriend (not). Hij geeft dan een afgekolft flesje rond 23.00, zodat ik tot de nachtvoeding (+/- 2.00 uur) kan doorslapen. Werkt opzich wel goed ja...en ik heb het echt ff nodig. Heb sinds de bevalling (4 weken geleden) niet langer dan 2 a 3 uurtje achter elkaar geslapen. Dat hakt er behoorlijk in. Heb ik van te voren echt niet bij stil gestaan....vind het heftiger dan verwacht.

Maar wat betreft die 4 uur....het wil nog steeds niet lukken hoor. Er zit een beetje ritme in en soms wil hij overdag wel 4 uur achter elkaar slapen, maar snachts helaas niet.
Geduld hebben is denk ik de beste oplossing. Sprak gister de overbuurvrouw die wist me te vertellen dat haar zoon van 1 (!!) nog steeds 1 a 2 keer per nacht komt.....hoe hou je dat uit????? (en ik maar duimen dat die van ons zo snel mogelijk gaat doorslapen..haha)

Soms komt ie ook eerder. Ik weet ook niet wat ik dan moet doen....meteen voeden? Of laten wachten tot dat het 'tijd' is?

Ik doe ook maar wat.....het is echt uitvogelen....vinden jullie niet?

uitvogelen is het zo wie zo maar euh 1 jaar en dan nog snachts komen??? dan klopt er iets niet.

ik laat hem van mij juist echt wachten tot het tijd is. ( behalve snachts dan omdat tie vroeg is gaan "slapen )

maar euh succes meid. ik hoop ook met je mee dat ze vroeg gaan door slapen. wat zo dat een geweldig cadeau zijn

mijn dochter is 2 weken en krijgt nu om de 4 uur borstvoeding
en snachts slaapt ze door,ze krijgt om 23 uur de laatste voeding en komt om 6 uur weer   groetjes diana

Inderdaad, elk kind is weer anders. Onze zoon is nu 8,5 week en (heeft gelukkig voor ons) al vrij snel een redelijk ritme te pakken. Zelf geef ik borstvoeding en vanaf het begin heb ik eerst om de 3 uur voeding gegeven, maar het blijft wel voeden op verzoek vind ik. Zelf gaf ie wel aan wanneer ie naar de 4 uur wilde. We waren superblij toen ie 4 nachten achter elkaar doorsliep, maar de afgelopen 2 nachten kwam ie om 5 uur/half 6 en dat vinden we eigenlijk ook prima!

Die verhalen rond ons heen van mensen van wie hun kindje al zo snel doorsliep, daar probeer ik niet meer naar te luisteren. Ik ben tevreden hoe het nu gaat en ons mannetje groeit goed!

Groetjes Jacqueline

Hoi,

Lyanne is nu 12 dagen oud en dit is ons schema:
08:00/11:00/14:00/17:00/20:00/23:00 en meestal komt ze rond 02:30-03:00 uur.

Soms laat ik een keer 3 ½ uur tussen de voedingen zitten, maar soms komt ze ook wel na een uur na het voeden, het is namelijk een kleine veelvraat!

Groetjes, Marieke  

Hoi,
Yari is morgen 8 weken en op het cb zeiden ze na 3 weken dat het beter is om hem gewoon om de 3 uur wakker temaken maar na 4 weken kreeg ik hem bijna voor elke voeding niet wakker en hij dronk zijn fles dan niet leeg omdat hij dan te moe was.  Dus heb ik om de 4 uur geprobeerd en meteen ging het een stuk beter, hij drinkt nu om 23.00 uur de laatste fles dan om 3.00 uur weer, dan om 7.00/11.00/15.00/19.00uur en dan weer om 23.00 uur.
Dus hij drinkt 24 uur per dag om de 4 uur.
Vandaag ben ik weer op het cb geweest en hij was 1200 gram aangekomen en 4 centimeter gegroeid in 4 weken tijd. Dus ons manneke doet het geweldig. Ik denk wel dat je het ook een beetje op je eigen gevoel moet doen, ritme is wel heel fijn ook voor jezelf want ik weet nu precies wat,wanneer ik iets kan plannen.
De nachten zo gebroken is wel vermoeiend maar bij mijn dochter heeft dat 's nachts voeden ook 10 weken geduurd en toen sliep ze in 1 keer door, dus het komt wel denk ikdan.
groetjes Marina.

Terug
Bovenaan