Wanneer naar autostoel groep 1

Wij zijn met een maand of 9 over gegaan. Toen kon hij zelf gaan zitten. Hij paste nog prima in de maxi cosi (hij is klein), maar het was alleen nog maar huilen. In de autostoel wil hij ook alleen maar recht op. 

Hier ook met 9 maanden. Ze zat nog helemaal prima in de maxicosi, maar gingen bijna op vakantie en vonden dan een draaistoel veel makkelijker. Wel tot 15 mnd achteruit gezeten en in de ligstand.

Met 9 maanden overgestapt en gelijk naar een autostoel met de rijrichting mee. Ik vond het wel prima zo.
Dat gedoe met die stoelen die tegen de rijrichting in geplaatst moeten worden.. daar had ik geen zin in. Dus hop, vanaf 9 maanden gelijk in een 'peuter'stoel. Ging prima!!!

Mijn dochter pastte opzich nog wel in de maxi cosi maar ze vond het gewoon echt niet meer fijn. En vanaf 9 maanden mag je overstappen. Lekker doen dus. En het scheelt zooooveel sjouwen met die maxi cosi!

Hier ook met 9 maanden en 10 kilo, past er echt niet meer in!
Schouderbandjes van de maxicosi beginnen al onder zn schouderbladen.. Dus nee met 10 kilo past het niet. Vind kilo's ook niet zo veel zeggen maar de lengte wel. Hij is namelijk 80cm...
Dus lekker over op een andere stoel.

Hier ook best wel in moeten verdiepen voordat ik goed bereep wanneer je moet overstappen naar de volgende autostoel. Hier. https://www.bestekeuze-autostoel.nl/kennisbank/wanneer-stap-je-over-van-een-baby-naar-een-peuter-autostoel/ staat het wel goed uitgelegd. Het gaat inderdaad meer om de lengte dan om het gewicht. Wij zijn met 1 jaar overgestapt, maar het verschilt dus echt per kind

Wij hebben echt zo lang mogelijk de maxi cosi gebruikt vanwege deze bovenstaande redenen. Wel met spiegeltje zodat ze wat meer kon zien. Volgens mij pas bij 14 maanden overgegaan.

Terug
Bovenaan