Wanneer naar de huisarts?

<p>Hoi,</p><p>Ik ben eind oktober gestopt met de pil en nog geen echte menstruatie gehad. Wanneer zou ik naar de huisarts gaan? Ik wil hier geen halfjaar mee wachten omdat ik dan een halfjaar bang ga zijn of er misschien toch iets aan de hand is...</p>
 
Ik lees toch wel berichten dat mensen al veel eerder langs gaan zodra ze niet ongesteld worden. Als je wel gewoon normaal ongesteld wordt en je bent dan een jaar bezig en het lukt niet dat is denk ik een ander verhaal.
 
Ik ben zelf na een maand of 3,5-4 naar de huisarts gegaan, maar ik had ook voordat ik aan de pil begon een zeer onregelmatige cyclus en last van acne. Dat kan wijzen op pcos. Huisarts stuurde mij meteen door, want hij dacht er hetzelfde over en diagnose is inmiddels ook bevestigd.. als je reden hebt om aan te nemen dat er iets mis zou kunnen zijn dan zou ik dus zeker naar de huisarts gaan en ook goed uitleggen waarom je dat denkt! 
 
Hee, ik vind dit ook een lastig punt.. ik ben ook ruim 2 maanden terug met de (mini)pil gestopt en daarvoor heb ik borstvoeding gegeven vanaf mijn bevalling in december. Dus ook nog steeds niet ongesteld geweest sinds voor mijn zwangerschap eigenlijk..
 
Ik denk dat het heel erg ligt aan je huisarts en je leeftijd. Ik was 31 toen wij begonnen aan kinderen, juist omdat ik wat ouder was gaf de huisarts aan dat als mijn ongesteldheid niet zo komen en het niet zou lukken om zwanger te worden, ik meteen aan de bel moest trekken. Dat als je een traject in moet je hier wel even mee bezig bent en ik niet meer de jongste was.
 
Bah wat vervelend dat je nog niet echt ongesteld bent geworden. 
Ik zou anders even contact opnemen met de assistente van de huisarts en vragen wat zij adviseren. Wellicht zegt ze (of hij natuurlijk); het is ontpillen kijk het nog even aan, maar wellicht kun je gewoon al terecht. :) 

 
Vervelend dat je nog niet ongesteld bent geworden. Ik zou het nog even de kans geven, je bent pas 2 maanden verder, het kan best even duren. Succes in ieder geval!
 
Terug
Bovenaan