Wanneer naar een peuterbedje

<p>Hallo,</p><p>Onze dochter wordt in mei 2 jaar en we zijn erover na aan het denken om tegen die tijd haar kamer eens te veranderen. Nu twijfel ik of ze al in een peuterbed kan of nog niet.</p><p>Ze slaapt nu nog in een ledikant met enkel een slaapzak aan. Als we haar 's morgens wakker maken, ligt ze af en toe in de raarste posities. Is het dan wel verantwoord om haar al met een deken en kussen te laten slapen?</p><p>Wat zijn jullie ervaringen hiermee? </p>
 
Ik lees mee,
me zoon word in julie 2 en denk er ook aan om een peuterbed te kopen. Hij slaapt ook in een slaapzak want hij blijft niet liggen onder een deken. Waar ik me ook druk om maak is dat hij extreem actief is en ik denk dat hij dan hele tijd uit zijn bed zal gaan. 
 
Wij zijn overgegaan toen mijn dochter 2 jaar en 3 maanden was. Dit was in de zomer, dus ze sliep al even zonder slaapzak en met lakentje alleen. Zo kon ze er goed aan wennen.
Wij dachten ook dat ze er steeds uit zou komen. In haar ledikant ging ze vaak staan als ze wakker was. 
Maar we hebben de eerste keer gezegd dat als ze naar bed ging, het de bedoeling was dat ze in bed moest blijven en er niet zomaar uit te gaan.
En ze komt er nooit uit! Ze roept of gaat huilen, maar komt nooit er zelf uit! Dat vinden wij erg prettig en laten het vooral even zo ?
 
Onze dochter ligt inmiddels bijna 2 maanden in een groot bed (1.90) en ze is 21 maanden. Wij hadden de instelling: we proberen het gewoon . We maken haar bed kort op, dus ze ligt op de helft van haar bed. Ze ligt gewoon onder een dekbed en in een slaapzak. Het gaat hier hartstikke goed! In totaal is ze twee keer zelf uit bed gekomen in de ochtend. 
Ik zou zeggen: gewoon proberen! Je kunt altijd het ledikantje nog naast het bedje plaatsen als het niet lukt. 
 
Onze dochter ligt inmiddels bijna 2 maanden in een groot bed (1.90) en ze is 21 maanden. Wij hadden de instelling: we proberen het gewoon . We maken haar bed kort op, dus ze ligt op de helft van haar bed. Ze ligt gewoon onder een dekbed en in een slaapzak. Het gaat hier hartstikke goed! In totaal is ze twee keer zelf uit bed gekomen in de ochtend. 
Ik zou zeggen: gewoon proberen! Je kunt altijd het ledikantje nog naast het bedje plaatsen als het niet lukt. 
 
Mijn zoontje ging over van ledikant naar peuterbed tien hij 2 jaar en 2 maanden was. We hebben bedhekjes (of hoe heten die dingen). Toch is hij er een paar keer uitgevallen, maar het voordeel is dat een peuterbedje niet zo hoog is. 
Ik heb hem geen slaapzak aangedaan toen hij in een peuterbedje ging, ik vind dat eng met lopen. 
 
Dankjewel voor jullie reacties! We gaan het dan maar gewoon eens proberen. Ik zal het ledikantje dan nog wel even in de buurt laten staan voor het geval dat het niet goed gaat?
 
Wij zijn met kerst begonnen met het peuter bed. Eerste maand was drama. Savonds ging redelijk maar overdag ging ie spelen in zn kamer.  Al z'n speelgoed nu uit z'n kamer. Deurklink omhoog want daar kon ie ook opeens bij met als resultaat dat ie snachts naast ons stond of bij het traphek. We hebben doorgezet en het gaat steeds beter. Overdag gaat ie heel makkelijk en savonds soms nog ff spelen in z'n bed. Snachts weigert ie alleen soms er in te blijven na een nachtmerrie. Hij word over 2 weken 2.  Het komt goed.
 
Terug
Bovenaan